آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مناقشه را پاياني هست

راگا نیوز:اين مناقشه تمام شدني نيست، اختلاف دولت و شهرداري اين بار بر سر جداسازي بزرگ‌ترين تكه از پازل پايتخت، جدايي ري از تهران.

راگا نیوز به نقل از جام جم آنلاین :مسوولان شهري معتقدند نبايد پايتخت را تكه تكه كرد، شوراي شهري‌ها مي‌گويند شرايط اهالي شهرري با جدا شدن از پايتخت نه تنها بهتر نمي‌شود، بلكه مشكلاتشان هم بيشتر خواهد شد، اما مسوولان استانداري تهران به نمايندگي از دولتي‌ها اصرار دارند كه جدايي ري از تهران به نفع مردم اين منطقه است و باعث پيشرفت شهرري خواهد شد.

اين سو استاندار مي‌گويد جدايي ري از پايتخت به يك ماه هم نخواهد كشيد و آن سو اعضاي شوراي شهر تهران تاكيد مي‌كنند، به هيچ عنوان زيربار جدايي ري از تهران نخواهند رفت و اين مصوبه بايد لغو شود.

رييس شوراي شهر تهران روز گذشته در جلسه اين شورا از مسوولان استانداري تهران به نمايندگي از دولت خواست تا در يك نشست كارشناسي مشترك موضوع جدايي ري از تهران را بررسي كنند، اما تاكنون استاندار تهران علاقه‌اي به حضور در اين نشست مشترك از خود نشان نداده است.

در اين ميان اهالي شهرري در يك بلاتكليفي به سر مي‌برند، آنها واقعا نمي‌دانند كه جدايي به نفع‌شان است يا اين‌كه همچنان جزئي از پايتخت باقي بمانند؟ مردم شهرري از اين بابت هم نگران هستند كه مبادا در بازار داغ اختلاف دولت و شهرداري تصميم نهايي، عجولانه و از جنس تصميم‌هايي باشد كه هر كدام از طرفين فقط خواسته باشند حرف‌شان را به كرسي بنشانند.

مردم شهرري هنوز بخوبي نمي‌دانند كه مسوولان دولتي با استناد به چه دليل و مدركي معتقدند كه ري با جدايي از پايتخت پيشرفت مي‌كند؟ يا اين‌كه چرا مسوولان شهرداري و اعضاي شوراي شهر تهران معتقدند، مشكلات شهرري با جدايي از تهران چند برابر خواهد شد؟ آنها حق خود مي‌دانند كه در تصميم‌گيري براي اين موضوع مهم از شهروندان هم نظرخواهي شود، اما انگار موضوع جدايي ري از پايتخت بيش از اين‌كه نفع يا ضرر اهالي آن در نظر گرفته شود، ابعاد سياسي پيدا كرده است.

مردم شهرري اين روزها بيشتر از هر زماني نگران هستند كه مبادا آتش اختلاف مسوولان دولت و شهرداري به تصميمي عجولانه بينجامد كه پيامدهاي جبران‌ناپذير آن در سال‌هاي آينده، دامنگير اهالي شهرري شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.