آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار باقرشهر : برنامه‌ریزی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی ضروری است .

راگا نیوز :همه ساله به مناسبت  20 مهر ماه که به عنوان روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری گردیده مراسمات و همایشهائی برگزار می گردد ، ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری باقرشهر نیز در این راستا برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار داده است .
به گزارش راگا نیو ز به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر با اشاره به شرایط خاص کشور ایران و منطقه باقرشهر و ضمن در این زمینه  را در معرض بلایای طبیعی مانند زلزله و … قرار داده است .
وی که به همین مناسبت در دبیرستان دخترانه نرجس سخن می گفت با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از اثرات بلایای طبیعی گفت : کاهش خسارت‌های ناشی از بروز بلایای طبیعی  نیازمند اصلاح ساختارها است و شهروندان می بایست با همراهی با شهرداری و مسئولین امر باید اقدامات اساسی را برای پیشگیری ، مدیریت و کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از این حوادث را انجام دهند .
شهردار باقرشهر در ادامه اضافه کرد : شهروندان هنگام ساخت و ایجاد بنا در صورت رعایت ضوابط و مقررات و مقاوم سازی استاندارد  ، کمک شایانی به پیشگیری از حوادث دارند .
سعید شفیعی مسئول ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری باقرشهر وی به زلزله‌خیز بودن کشورمان و وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد اشاره کرد و بیان داشت :استان تهران و شهر  باقرشهر بر روی نوار زلزله واقع شده اند و تنها راه مقابله با این حادثه طبیعی بالا بردن میزان اطلاعات شهروندان است و دانش آموزان نقش مهمی در این زمینه دارند .
وی به آمادگی شهرداری جهت برگزاری کلاسهای آموزشی اشاره داشت و تصریح کرد : ستاد مدیریت بحران و پیشگیری حوادث غیر مترقبه شهرداری آمادگی کامل را جهت برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه شهروندان  و دانش آموزان را دارد و جهت مقابله با حوادث احتمالی ، لوازم و امکانات لازم را مهیا نموده است . 
وی در پایان خاطر نشان کرد : به همین مناسبت مسابقه ای تحت عنوان  ” کاهش اثرات بلایای طبیعی  ”  در زمینه های نقاشی ، عکس و مقاله نویسی با هدف تبلیغ و پژوهش علمی با موضوع مقابله با حوادث و بلایای طبیعی  در بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف باقرشهر و شهروندان برگزار می شود .
 ضمنا مهلت ارسال آثار تا  تاریخ 29 مهر می باشد و پس از جمع بندی و بررسی آثار به 50  اثر برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا می شود .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.