آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون استاندار تهران: انتخاب شهردار ری در دستور کار است

راگا نیوز: معاون عمرانی استاندار تهران استقلال ری را قانون دانست و گفت: انتخاب شهردار ری در دستور کار است.

 محمدرضا محمودی در حاشیه افتتاح 110 پروژه فرهنگی‌، عمرانی و ورزشی کهریزک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با معرفی شهردار ری اظهار داشت: در آینده نزدیک استاندار تهران حکم شهردار ری را صادر می‌کند.

معاون استاندار تهران در ارتباط با علت معرفی نشدن شهردار ری که اعلام کرده بودند سه‌شنبه هفته گذشته معرفی می‌شود، گفت: بعدا در این ارتباط صحبت می‌کنم.

وی در ارتباط با اظهاراتی در ارتباط با موکول شدن این موضوع به خرداد ماه سال 92 عنوان کرد: به نظر مشورتی نمایندگان مجلس که معرفی شهردار ری همزمان با انتخابات شوراها باشد و شهردار هم انتخاب شود، اما ما این نظر مشورتی را به عنوان مشورت می‌پذیریم ولی ما قوه مجریه هستیم و کارهای ما در قوه مجریه به صورت دستوری است.

محمودی افزود: در کارهای اجرایی به ما دستور می‌دهند که این کار باید انجام شود و ما هم می‌گوییم چشم و اگر بگویند نه، باز هم می‌گوییم چشم، اما در حال حاضر در دستور کار ما این است که شهردار ری معرفی شود و کارش را شروع کند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: باز اگر صلاحدید مسئولانی که سمت بالاتری دارند این باشد که این موضوع برای خرداد 92 بماند، باید به ما بگویند اما در حال حاضر در دستور کار ما این است که شهردار ری را معرفی کنیم و ایشان هم کارش را به نحو احسن شروع کند.

مطالبی که در حکم شهردار ری تاکید می‌شود

محمودی در ارتباط با نکاتی که در حکم شهردار ری ذکر می‌شود، گفت: پیش‌بینی کردیم در حکم شهردار ذکر شود برای مدت دو یا سه ماه انتقال مسئولیت از شهرداری تهران به ری را انجام بدهد.

مأمور ویژه اجرای طرح جداسازی تهران از ری در ارتباط با زمان انتخاب شهردار ری گفت: زمان معرفی شهردار ری مشخص است اما پیش‌بینی‌هایی که ما نمی‌کردیم، اتفاق افتاده که باید آنها را انجام دهیم.

وی در ارتباط با گزینه شهرداری ری اظهار داشت: پس از اینکه نام نادر کریمی در سایت‌‌ها رفت، آنها با ایشان صحبت کردند و ایشان اعلام انصراف کرد.

معاون استاندار تهران در ارتباط با گزینه شهرداری ری تصریح کرد: شهردار ری در حال حاضر انتخاب شده است و برای اینکه دوباره با وی مذاکره داشته باشند، فعلا نام آن را مطرح نمی‌کنیم تا اینکه حکم ایشان از سوی استاندار صادر شود و بعد شهردار را معرفی می‌کنیم.

باید صنایع آلاینده را از شهر خارج کنند

محمودی در ارتباط با صنایع آلاینده‌ای که در بخش کهریزک وجود دارند، عنوان کرد: معمولا در حاشیه شهرهای بزرگ شاهد صنایع آلاینده هستیم. در تهران نیز روزی می‌خواستند صنایع آلاینده را از شهر تهران جدا کنند و گفتند این صنایع به کهریزک و اسلامشهر منتقل شود و حال که خود این شهرها رشد کرده ما باید باز هم فکر کنیم که این صنایع به دورتر منتقل شود.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: باید برای خروج صنایع آلاینده از شهر برنامه‌ریزی شود و محیط زیست هم اعلام کند که این‌ها صنایع آلاینده هستند و شهرداری هم از بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها صنایع آلاینده را باید از شهر خارج کند.

وی با بیان اینکه این کاری نیست که یک شبه انجام شود، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی خروج این صنایع که شاغلانی را به همراه دارد به مرور صورت گیرد و ابتدا فضای جدیدی برای آنها محیا شود و بعد آنها به آن مکان منتقل شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.