آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمادگی برای مقابله با آبگرفتگی در تهران

 

آمادگی برای مقابله با آبگرفتگی در تهران
مانورهای آمادگی در برابر آبگرفتگی در سطح شهر تهران با هدف ارتقای آمادگی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تمرین استفاده از تجهیزات و سنجش توانایی نیروهای امدادی و خدماتی در مواجهه با حوادث احتمالی در سطح تمامی مناطق۲۲گانه آغاز شده و طی روزهای آینده تداوم خواهد یافت.

به گزارش راگا نیوز، همزمان با آغاز فصل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی معابر سطح شهر، ستادهای مدیریت بحران با همکاری معونت خدمات شهری مناطق۲۲گانه تهران در جهت حفظ نیروهای خود برای مقابله صحیح با حوادث و پیامدهای آبگرفتگی وارد عمل شده و با برپایی مانورهای آمادگی به تمرین روش‌های مقابله با آسیب‌های ناشی از این سوانح پرداختند.

بر اساس این گزارش تاکنون ده‌ها مانور با همکاری و مشارکت واحدهای عملیاتی شهرداری‌های مناطق و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مناطق ۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۱۵و۱۳ انجام شده و اجرای مانور‌ها در سایر مناطق نیز در دست طراحی است.

در همین خصوص به گزارش ستاد مدیریت بحران منطقه۱۸، شرکت کنندگان در مانور به تمرین و آموزش عملی نحوه کار با تجهیزات پرداختند و روش‌های مقابله با بحران‌های فصلی را فرا گرفتند.

بهزادی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۸ در این باره گفت: با توجه به آغاز فصل بارندگی، ستاد مدیریت بحران منطقه به منظور آماده‌سازی فیزیکی و عملیاتی کارکنان ستاد و پرسنل نواحی هفتگانه منطقه و ارتقای توانمندی‌های آنان در مهار بحران‌های فصل بارش اقدام به برگزاری یک دوره آموزش عملی کار با تجهیزاتی مانند دستگاه لجن‌کش، کف‌کش، موتور برق و پمپ آب برگزار کرد تا در مواقع بحرانی بارش برف و باران، آمادگی داشته باشند.

مانور در جنوب شهر
همچنین مانور عملیاتی مهار آبگرفتگی با هدف بررسی توانایی سازمان‌های مسئول و میزان آمادگی آن‌ها برای مقابله با سوانح از سوی ستاد مدیریت بحران منطقه۲۰ و با همکاری افراد محلی و گروه‌های تخصصی در جاده امین آباد در شهرری برگزار شد.
بر اساس سناریوی این مانور، بر اثر بارندگی و سرریزشدن آب، کانال امین‌آباد دچار آبگرفتگی شد که با تشکیل و فعال سازی ستاد مدیریت بحران منطقه و ناحیه ۶ نسبت به مهار آبگرفتگی اقدام شد.

ایجاد آمادگی در ناحیه مربوطه و افراد محلی، ارتقای سطح آمادگی نیروهای درون سازمانی در تمامی سطوح فرماندهی و عملیاتی، آماده سازی بستر لازم برای تمامی واحد‌ها و ارگان‌های برون سازمانی و تقویت هدایت‌پذیری نیروهای عملیاتی از اهداف برگزاری این مانور بود.

مناطق ۱۳، ۱۵ و منطقه۴ از دیگر مناطقی بودند که طی چند روز گذشته با برگزاری مانور مقابله با آبگرفتگی به بررسی میزان توانایی نیروهای خود پرداختند.

در منطقه۱۶ نیز مانور آبگرفتگی در خیابان شهید رجایی تقاطع آزادگان و با همکاری نیروهای عملیاتی ناحیه پنج برگزار شد و طی آن نیروهای عملیاتی سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران منطقه از جمله آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی حضور داشتند و بر اساس سناریو از پیش طراحی شده هر گروه عملیاتی به انجام وظایف و اقدامات مقابله با آبگرفتگی فرضی و شبیه‌سازی شده پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.