آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دانشجویان وزیر علومی که فضای دانشگاه را به دوران پرتنش اصلاحات برگرداند، نمی‌خواهند

سازگار با بیان اینکه دانشجویان وزیر علومی که فضای دانشگاه را به دوران پرتنش اصلاحات برگرداند، نمی‌خواهند، گفت: جریانات خاصی در تلاشند فضای دانشگاه‌ها را به دوران پرتنش اصلاحات برگردانند و بین دانشجویان و مسئولان شکاف ایجاد کنند.

خبرگزاری فارس: دانشجویان وزیر علومی که فضای دانشگاه را به دوران پرتنش اصلاحات برگرداند، نمی‌خواهند

احمد سازگار دبیر شورای تبییین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور، قطعا وزارت علوم است چراکه آینده علمی و فرهنگی جامعه را می‌سازد به همین‌ دلیل بهتر بود رئیس جمهور برای انتخاب وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی و مسئولین دانشجویی مشورت و از نقطه نظرات دانشجویان استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: وزیر علوم نباید وابستگی جناحی آن هم به صورت افراطی به گروه‌های خاصی داشته باشد. نباید فضای دانشگاه‌ها را سیاست زده کند چراکه ما در فتنه 18تیر چوب همین سیاست زدگی و وابستگی عده‌ای بی‌بصیرت را خورده‌ایم که باعث وارد آمدن خسارت مادی و معنوی جبران ناپذیری به کشور شد.

سازگار با اشاره به لزوم باتدبیر بودن وزیر علوم، تصریح کرد: امروزه در برخی از دانشگاه‌ها افراد و جریان‌ها سیاسی خاصی در تلاشند که فضای دانشگاه‌ها را به دوران پرتنش اصلاحات برگردانند و همچنین با ایجاد فضای غیر واقع و مایوس کننده از جمهوری اسلامی، دانشجویان را از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده و شکافی عظیم بین دانشجویان و مسئولین ایجاد کنند که نمونه از این جریان درسال‌های 78و 88 به صورت کاملا مشخص در فضای دانشگاه دیده شده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرری با تاکید بر این که نباید فضای سیاسی دانشگاه چهره امنیتی به خود بگیرد، گفت: فضای دانشگاه نباید به صورتی باشد که دانشجو جرات آزاد اندیشی نداشته باشد. همچنین ما شاهدیم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که توسط مقام معظم رهبری بارها تکرار شده است در دانشگاه‌ها بصورت واقعی برگزار نمی‌شود

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها در فضای آرام و عاری از تنش برگزار شود. متاسفانه بعضی روسای دانشگاه‌ها از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جلوگیری می‌کنند که باید توسط وزیر علوم جدید این مورد پیگیری شود.

احمد سازگار در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه از دانشگاه شکل می‌گیرد به همین خاطر هر دانشجو باید خود یک عمار در جامعه باشد و حقیقت را تبیین کند. امروزه دانشگاه‌ها در فضای جنگ نرم برای مقابله با هجمه فرهنگی، هیچ برنامه و طرح استراتژیک جامعی ندارند و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنند مقطعی و سطحی است.

دبیر شورای تبییین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرری در پایان سخنان خود تصریح کرد: همان طور که بیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت‌نامه خود عنوان کردند، دانشگاه‌ها باید دانشگاه اسلامی باشد و بین حوزه و دانشگاه باید اتحادی عمیق ایجاد شود و الگویی برای تمام دانشگاه‌های دنیا قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.