آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تلفیق شورای شهر تهران، ری و شمیرانات خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است

به گزارش راگانیوز ؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران درباره جمع آوری امضا جهت جدایی ری و شمیرانات از استان تهران اظهار کرد: بحث هویتی ری و شمیرانات هدف از اجرای این طرح بود و این حق قانونی یک شهر است که طبق قانون برای آن شورای شهر تشکیل شود.

وی افزود: در سال ۹۲ متوجه شدیم که شورای تهران، ری و شمیرانات را در یک تبصره تلفیق کرده‌اند که مشخص شد این اقدام برخلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو شهرستان ری و شمیرانات گفت: امروز دو شهرستان اسلامشهر و رباط کریم دارای شهردار و شورای شهر هستند، این در حالی است که دو شهرستان ری و شمیرانات از این دو موضوع بی بهره هستند.

خلیل آبادی ادامه داد: نکته قابل توجه در شهرستان ری این است که قسمت‌های داخلی ری مثل باقرشهر و کهریزک مدیریت شهری دارند، اما ری که ماهیت و قدمت ۸ هزار ساله دارد فاقد شورا است.

وی با توجه به شرایط خوب مدیریت شهری موجود در اسلامشهر گفت: اگر شما از اسلامشهر و ری بازدید کنید به طور حتم متوجه خواهید شد شرایط اسلامشهر بسیار مناسب است و با مدیرت مطلوب‌تری اداره می‌شود و علت این موضوع هم وجود شهردار مستقل در این شهرستان است و چند ناحیه شهرداری نیز در آنجا مشغول به فعالیت هستند که جداگانه در بحث مدیریت اسلامشهر در حال خدمت رسانی هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: در ایران هیچ کجا را پیدا نخواهید کرد که شورا و شهردار نداشته باشد و این اتفاق تنها در ری و شمیرانات افتاده است که داشتن شورا و شهردار جزء حقوق اساسی دریغ شده از مردمان ساکن این دو شهرستان است.

چندی پیش خبر امضای طرح جدایی اسلامشهر، ری و شمیرانات از استان تهران که به امضاء ۳۵ نفر از اعضای مجلس شورای اسلامی رسیده بود در صدر اخبار قرار گرفت و این ۳۵ نماینده خواستار اجرای طرح مصوب دولت دهم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.