آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آب « چشمه علی » شهر ری دوباره قطع می شود

به گزارش راگانیوز ؛ حسن خلیل آبادی اظهار داشت: با مکاتباتی که با شرکت مترو تهران انجام شده، آب این چشمه تاریخی به علت فعالیت دستگاه تی بی ام مترو از پنجم اسفند ماه جاری به مدت پنج تا ۱۰ روز قطع می شود و به محض اتمام کار تا ۱۵ اسفند ماه، دوباره آب در این چشمه جاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر آب در چشمه علی شهر ری جاری است و کاهش دبی آب نیز به خاطر برهم خوردن سرشاخه و هدر رفت آب در حفاری تونل مترو بوده است.
چشمه علی به عنوان محلی تاریخی و گردشگری با قدمتی هشت هزار ساله در ری بر اثر حفر تونل مترو تهران در ابتدای سالجاری خشک شده بود که میراث فرهنگی تهدید کرد در صورت حل نشدن مشکل پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار خواهد داد و مسئولان مترو قول جاری شدن آب تا ۱۵ تیرماه امسال را در این چشمه داده بودند.
در نهایت با پیگیری میراث فرهنگی و شورای شهر تهران جریان آب تنها در حوضچه دوم چشمه جاری شد و آب حوضچه اول به عنوان منبع اصلی هیچوقت جاری نشد، داستان خشک و جاری شدن این چشمه همچنان ادامه دارد.
شیارهایی برای تخلیه آب های زمینی در جهت ایجاد تونل مترو توسط مجری طرح خط ۶ مترو تهران زده شده که این شیارها علت اصلی کاهش آب ‘چشمه علی’ هستند.
خشکی آب چشمه علی طی ماه های گذشته در سطح ملی خبرساز شد و خشک شدن چندین باره این چشمه موجب نگرانی مردم شده، چشمه ای که سالمندان این منطقه سال ها با آن خاطره داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.