آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آرای اتباع افغان بخاطر هزینه بالای انتخابات در شهر ری جمع آوری نشد

راگانیوز- یک منبع آگاه گفت: هزینه بالای برگزاری انتخابات مانع شرکت اتباع افغان در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شهرری تهران شد.

 

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان صبح روز شنبه در میان تدابیر ویژه امنیتی در افغانستان آغاز شد.

وی افزود: آرای اتباع افغان مقیم سایر کشورها نیز بایستی در این روز اخذ می شد که به دلیل تامین نشدن هزینه های برگزاری انتخابات انجام نشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه برگزاری انتخابات در هیچ یک از کشورهای ایران و پاکستان صندوق رای گیری برای این کار پیش بینی نشده است .

به گفته وی، هیچ یک از افاغنه حاضر در کشور ایران به دلیل بالا بودن هزینه جمع آوری آرا قادر به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان نیستند و حتی هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی پرداخت این هزینه ها را تقبل نکرده اند.

شهرستان ری پذیرای 50 هزار اتباع افغان به صورت رسمی و مجاز است، گرچه آمار غیر رسمی حضور برادران افغان در این مناطق بیش از 200 هزار نفر اعلام شده است.

سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان از صبح امروز شنبه در 20 هزار شعبه اخذ رای در این کشور در حال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.