آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمریکا هنوز به‌دنبال طرح خاورمیانه بزرگ است

به گزارش راگانیوز ، هادی تمهیدی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز قدس در این شهر با تقدیر و تشکر از حضور ماندگار مردم در روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: در روز جهانی قدس باید دوچندان یاد کنیم از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با درایت و دور اندیشی در دومین ماه مبارک رمضان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم فلسطین به نام روز فلسطین نامگذاری کردند.

وی بیان کرد: قطعا هدف صرفا مسئله فلسطین نبود، ایشان درصدد زنده نگه‌داشتن نام فلسطین و حمایت از ملت‌های مظلوم و بی‌دفاعی بودند که دولت‌های ستمگر آنها را مورد هجوم بی‌وقفه ظلم قرار داده‌اند.

فرماندار پاکدشت افزود: امام با نامگذاری روز قدس به دولت‌های منطقه که در پشت پرده سیاست با آمریکا و اسرائیل همراه بودند، هشدار دادند که مراقب غده سرطانی صهیونیست باشید که اگر همراه شوید این غده سرطانی در وجودتان رسوخ می‌کند و قطعا گریبانتان را به‌سختی خواهد فشرد.

وی تصریح کرد: امام راحل با نامگذاری این روز بین ملت های مسلمان منطقه وحدت ایجاد کرد، همانگونه امام خمینی(ره) فرمودند اگر مسلمین جهان هرکدام سطل آبی به‌سمت اسرائیل بریزند اسرائیل را آب خواهد برد، این حاکی از قدرت و عظمت ملت‌های مسلمان است و این روز می‌تواند موجب وحدت مسلمانان شود.

تمهیدی افزود: امام خمینی(ره) با نامگذاری این روز، یک جنبش مردمی و هوشیارانه در مقابل زیاده خواهی کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل ساخت تا این جنبش قهرمانانه و مردمی بتواند آنها را از حمایت پشت پرده اسرائیل بازدارد.

وی بیان کرد: همه شما از نحوه شکل‌گیری اسرائیل باخبر هستید اما مسئله مهم آن است که چه اتفاقی می‌افتد که دولت‌های غرب بی‌چون و چرا از سیاست‌های غلط و خونریزی‌های مکرر آنان حمایت می‌کنند و در جنایاتی که انجام می‌دهند صدای از هیچ کشوری برنمی‌آید و سخنی از حقوق بشر به میان نمی‌آید، قطعا وجود اسرائیل به‌عنوان یک متحد آمریکا در منطقه بسیار حائز اهمیت است، با‌وجود آنکه اسرائیل در منطقه خاورمیانه قرار دارد ولی آمریکا با‌وجود مصادف بسیار زیاد از وی حمایت می‌کند و نیروهای نظامی خود را برای حفاظت بیشتر به آنجا اعزام می‌کند.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: به جهت وجود منابع بسیار غنی نفت و گاز منطقه و حتی در منطقه فلسطین که محل اتصال سه قاره است این منطقه بسیار مورد توجه آمریکا است و تنها اسرائیل می‌تواند این منابع را حفظ و به آمریکا برساند.

وی گفت: در این روزها برخی کشورهای عربی در طلب به‌دست آوردن جایگاه، همراهی‌ها و همسویی‌های بسیاری با اسرائیل و آمریکا دارند؛ رفتارهای توسعه طلبانه اسرائیل و اقداماتی که مقایر موازین جهان است در منطقه بسیار خطرناک است و باتوجه به درگیری‌هایی که آمریکا خود پدید‌آورنده آن است باید امنیت اسرائیل تأمین می شد که این امنیت همان تثبیت حضور آمریکا است.

تمهیدی بیان کرد: منطقه خاورمیانه مهد تمدن بشری است، سرزمینی که پیامبران بسیاری در آن حضور داشتند؛ منطقه فلسطین با دارا‌بودن 56 درصد منابع نفت و گاز بسیار مورد توجه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا قرار دارد.

وی اظهار کرد: آمریکا به‌دنبال تأمین منافع خود است که در این مسیر اسرائیل بهترین حامی آمریکا در منطقه محسوب می شود؛ رئیس جمهور آمریکا مانند یک تاجر و فروشنده سلاح‌های ساخته‌شده در کارخانه های آمریکا رفتار می‌کند تا سلاح‌های خود را به کشورهای جنگ‌طلب مانند برخی از کشورهای عربی بفروشد و به‌عنوان نمونه می توان به دیدار چند وقت پیش ترامپ با سران عرب اشاره کرد که چگونه عکس سلاح‌ها و قیمت آنها را بیان می‌کرد و می‌گفت شما با منابع مالی خود می‌توانید خرید کنید.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: آمریکا درصدد است طرح خاورمیانه بزرگ را محقق کند که خطرات بسیاری برای منطقه دارد، طراحان به‌دنبال تجزیه ایران و کشورهای مسلمان هستند، این طرح با تقسیم ایران به هفت کشور ادامه می‌یابد تا نتوانند مسلمین در مقابل فتنه‌های دشمنان قد علم کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت بسیار خاموش توسط برخی از کشورهای منطقه و غربی در منطقه خاورمیانه که بعضا در کشور خود برخی از اقدامات را مشاهده می‌کنیم، وجود دارد، در ایران اسلامی قصد دارند قومیت‌ها را به جان هم بیندازند و این عامل تجزیه کشور می‌شود.

تمهیدی در پایان متذکر شد: ملت ایران اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری و اتحاد و انسجام از این گذرگاه سخت عبور خواهد کرد و کشتی انقلاب اسلامی به‌دست پرتوان امام عصر(عج) خواهد رسید.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.