آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آموزش چهره به چهره به دانش آموزان شهرری به مناسبت روز جهانی زمین پاک

 به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا محسن شوکتی  اظهار داشت: کارشناسان این اداره به مناسبت روز زمین پاک از نزدیک در خصوص مسایل زیست محیطی و راه های کاهش تولید زباله و آلودگی آب و خاک با دانش آموزان بحث و گفت وگو پرداخته و به 150 دانش آموز مقطع اول ابتدایی بصورت چهره به چهره آموزش های لازم را ارایه کردند.

وی ایجاد حس مشارکت فعال و آگاهانه در دانش آموزان را در راستای نیل به اهداف مقدس روز زمین پاک ضروری ذکرکرد وافزود: در این برنامه در خصوص حفاظت از زمین، بازیافت زباله، تفکیک زباله در مبدا از سوی کارشناسان این اداره آموزش های لازم ارایه شد.

شوکتی گفت: توزیع کتاب آموزشی با عنوان زباله و بازیافت و دفاتر نقاشی با مضمون شعار سال محیط زیست، اجرای سرود، دکلمه توسط دانش آموزان و بازدید از نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع زمین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

وی دانش افزایی برای ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین جامعه دانش آموزی را به عنوان یکی از اصول حقوق شهروندی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: برگزاری این برنامه به منظور ایجاد تعهد و مسوولیت پذیری کودکان در برابر محیط زیست و ماندگاری خاطره ای از روز زمین پاک در ذهن آنان و ایجاد انگیزه برای تلاش وهمکاری آنان در جهت حفظ محیط زیست در آینده است.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش آموزی در انجام طرح ها و برنامه های محیط زیستی را مهم دانست و

افزود: این اداره به منظور ارتقای کیفیت زیست محیطی منطقه با همکاری آموزش و پرورش به طور مستمر در سطح مدارس شهرستان به اجرای برنامه های زیست محیطی می پردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.