آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت‌الله رشاد: حرکت حوزه علمیه به‌سمت سازمان‌محوری به‌معنای “مرگ هویت حوزه” است

اجلاسیه سالانه اساتید حوزه علمیه استان تهران و اختتامیه نخستین جشنواره علامه شعرانی(ره) دیروز پنجشنبه 24 اردیبهشت با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین استاد قرائتی در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری برگزار شد.

علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

در مراسم اجلاسیه سالانه اساتید حوزه علمیه استان تهران و نخستین جشنواره علامه شعرانی(ره) آیت الله العظمی نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، سخنرانی کردند.

در این مراسم که مسئولین، مدیران، معاونین و اساتید و فضلای حوزه علمیه استان و شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام حبیب‌الله غفوری، مدیر حوزه علمیه تهران و مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران حضور داشتند از برگزیدگان تقدیر به عمل می‌آمد.

آیت‌الله علی‌اکبر صادقی رشاد، رییس شورای حوزه علمیه استان تهران در سخنان کوتاهی با بیان اینکه سیستم و نظام علمی کهن، اصیل، عمیق، باپیشینه، سنجیده و کارآمد حوزه‌های علمیه استادمحور بوده است، گفت: اکنون حوزه علمیه چهارنعله به‌سمت ستادمحوری و سازمان‌محوری پیش می‌رود که این به‌معنای مرگ هویت حوزه و درد بزرگی است.

وی افزود: باید جایگاه و نقش استاد در حوزه‌های علمیه احیا شود و سیاست‌های حوزه‌های علمیه استان تهران این است که جایگاه استاد را به رسمیت بشناسیم و برنامه‌ها در جهت این رسالت است.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران همچنین از آیت‌الله نوری همدانی به‌عنوان فقیهی فتنه‌ستیز، یاد کرد و گفت: در گرماگرم سکوت و محافظه کاری و مداهنه این مرد بزرگ به خروش آمد و سکوت را شکست و از انقلاب دفاع و فتنه گران را مأیوس کرد، مردی که اساتید بسیار کنونی حوزه شاگردان او هستند و نیم قرن پیشتاز عرصه علم و فقاهت و جهاد بوده است.

آیت‌الله رشاد از سفرهای استانی آیت‌الله نوری همدانی به‌عنوان یک ابتکار و سنت‌شکنی نام برد و اظهار داشت: اصولاً سفر یک مرجع تقلید در گذشته یک واقعه نادر به حساب می‌آمد اما ایشان چند سالی است که به استان‌ها سفر می‌کند و با مردم و علما و دانشگاهیان و حتی مدیران دیدار می‌کنند و این یک سنت‌شکنی و ابداع رفتاری و ابتکار در رفتار یک مرجع تقلید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.