آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: 34 نفر از 72 شهید واقعه کربلا یمنی بودند

 به گزارش راگانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرری که با حضور پر شور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مصلای آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فضایل ماه رجب‌المرجب اظهار داشت: جمعی از شیعیان به‌ ویژه جوانان با حضور در آیین روحبخش اعتکاف از فضایل این ماه بهره‌مند شده و یک سال خود را بیمه کردند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از روزهای پایانی ماه رجب گفت: اگر توفیق جدی در ماه رجب نداشتیم باید در آستانه ماه شعبان خودمان را برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه مبارک آماده کنیم. ماه شعبان نیز همان برکات ماه رجب‌المرجب را در خود دارد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اعمال شایسته در ماه شعبان افزود: صدقه دادن، استغفار و … صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پیامبر اعظم (ص) در ماه شعبان بسیار سفارش شده است.

وی مزین بودن ماه شعبان با عنوان ماه پیامبر مکرم اسلام (ص) را از ویژگی‌های بارز ماه شعبان برشمرد و خاطرنشان کرد: صلوات بر پیامبر اعظم، قرائت مناجات شعبانیه که امام خمینی (ره) نیز بسیار به آن توصیه داشتند در هنگام پیش از نماز صبح و … از جمله اعمال شایسته در این ماه بزرگ است.

جایگاه ویژه یمن نزد پیامبر اعظم (ص)

شاهچراغی با اشاره به جایگاه ویژه مردم یمن نزد پیامبر اعظم (ص) بیان داشت: وقتی خبر اسلام آوردن مردم یمن به پیامبر (ص) رسید ایشان بسیار خوشحال شدند.

وی به عنایت ویژه حضرت محمد مصطفی (ص) به مردم یمن اشاره کرد و افزود: پیامبر اعظم (ص) به قدری به مردم یمن عنایت داشتند که ایشان مردم یمن را بهترین مردم روی زمین خواندند.

خطیب جمعه شهرری با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند «ایمان در یمن است.»، خاطرنشان کرد: توجه پیامبر اعظم (ص) به مردم یمن نشان از جایگاه مردم این کشور نزد پیامبر (ص) دارد.

34 نفر از 72 شهید واقعه کربلا یمنی بودند

شاهچراغی با اشاره به اینکه 34 نفر از 72 شهید واقعه کربلا اهل یمن بودند، تصریح کرد: مردم یمن حضور جدی در نهضت توابین داشتند.

وی افزود: شخصیت‌های برجسته‌ای از صحابه پیامبر مکرم اسلام (ص) اهل کشور یمن بودند. مالک اشتر، اویس قرنی و … اهل یمن بودند.

امام جمعه شهرری با اشاره به علائم ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) بیان داشت: یکی از علائم ظهور یگانه منجی عالم بشریت نیز خروج یمانی است.

شاهچراغی تصریح کرد: مدعیان مقابله با داعش امروز از این گروهک تروریستی برای کشتار مردم مظلوم و مسلمانان بهره‌ می‌گیرند.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: جنایات و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه یمن که همواره پیرو دین مبین اسلام بوده‌اند، لکه ننگ بزرگی برای آل سعود است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.