آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت‌الله ری‌شهری: کوچک و چابک کردن ساختار صدا و سیما کار پربرکت مدیریت جدید است

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، رئیس و مدیران شبکه قرآن سیما با آیت‌الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام دیدار کردند.جذب وحضور جوانان در نماز جمعه نیازمند برنامه های جذاب است

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در این دیدار با تبریک سال جدید که سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام گرفته است و ایام ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها، در بیان روایتی از حضرت علی علیه‌السلام در تشویق به قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی اظهار داشت: در این روایت شریف آمده است که در قرآن، علم اولین و آخرین است و در آن برای هیچ گوینده‌ای تا ابد جای سخنی باقی نگذاشته است.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، گفت: در ارتباط با قرآن فقط باید به آموزه‌های اهل بیت تمسک جست که ایشان زبان قرآن را می‌دانند و تاویل و تفسیر واقعی کلام خدا برای آنان، روشن و آشکار است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با بیان اینکه اثر پژوهشی جدیدی در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به نام پرتوی از تفسیر اهل بیت، در حال تهیه است که در آینده نزدیک با موضوع ریشه‌یابی روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در قرآن ارائه می‌شود، تفزود: در آن مجموعه، روایاتی که شاید در ظاهر آن ارتباط مستقیمی با آیات قرآن دیده نمی‌شود، به شکل تخصصی بررسی شده و مورد ریشه‌یابی قرآنی قرار گرفته‌اند.

محمدی ری‌شهری همچنین کوچک کردن و چابک کردن ساختار سازمان صدا و سیما را از جمله کارهای پربرکت در مدیریت جدید دانست و گفت: محور قرار دادن قرآن در همه تولیدات سیمای قرآن نیز از دیگر کارهای مبارکی است که موجب تمرکز مجموعه در تهیه محتوای ارزشمند و تخصصی قرآنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: خلاء وجود یک شبکه تلویزیون قرآنی که با مبانی صحیح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به تبیین آیات قرآن بپردازد، در سطح بین‌المللی و با زبان‌های عربی و انگلیسی احساس می‌شود که امید است در صورت وجود شرایط و امکانات کافی مدیریت جدید صدا و سیما به انجام آن موفق شود.

محمدی ری‌شهری همچنین با اشاره به پیشنهاد مدیر شبکه قرآن در زمینه تنظیم نهج‌البلاغه بر اساس تاریخ صدور خطبه‌ها و نامه‌ها، از تهیه مجموعه‌ای با عنوان حکمت نامه علوی در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خبر داد و افزود: انجام پیشنهاد آقای محمدی‌نیا ضمن این کار قابل انجام است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اظهار کرد: باید از فرصت‌هایی که برای خدمت به معارف و کلام الهی برای ما پیش می‌آید نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

محمدی ری‌شهری همچنین در این دیدار با آرزوی موفقیت برای همه دست اندرکاران شبکه قرآن سیما برای کسب بینش و بصیرت صحیح برای ساماندهی و هدایت شبکه قرآن سیما در هرچه جذاب‌تر کردن تولیدات این شبکه برای همه مخاطبان به‌ویژه نسل جوان گفت: باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که این شبکه از جمله شبکه‌های جذاب و پر مخاطب سیما باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.