آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت الله ری شهری: لازمه تربیت توجه به بعد دینی و سیاسی است

 

شهرری – ایرنا – تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توجه به بعد دینی و سیاسی را لازمه تربیت جوانان و نسل های آینده برشمرد و گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در کار خود هر دو بعد را مدنظر داشته باشند.

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله ˈمحمد محمدی ری شهریˈ روز دوشنبه در دیدار با نخبگان و فارغ التحصیلان انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اظهارداشت: در مقطع حساس کنونی که دشمن از همه سو قشر جوان و نوجوان ما را مورد تهاجم قرار داده، توجه به تمامی ابعاد تعلیم و تربیت حایز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در این راستا تاکید کرد: با برنامه ریزی های منسجم و کارشناسی و تجربیات سالهای گذشته افرادی که در این انجمن ها پرورش می یابند بایستی بتوانند در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نحو احسنت اداره کرده و این امانت را به درستی به نسل های آینده منتقل کنند.

وی تصریح کرد: پرورش نخبگان با بصیرت و مسوولیت پذیر یک کار ارزشمند و بزرگی است که نیازمند حمایت و برنامه ریزی است.

رییس حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) کیفیت تربیت را موضوعی بسیار مهم و اساسی برشمرد و گفت: جذب نیروهای جوان با انگیزه فعالیت در انجمن های اسلامی مساله ای است که باید مدنظر همه دلسوزان نظام اسلامی قرار گیرد.

وی، برقراری ارتباط عاطفی با نوجوانان را موجب نزدیکی بیشتر آنها به اسلام و نظام عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت این اتحادیه دانش آموزی جذب جوانان پر جنب و جوش و با همه طیف های فکری با هدف ارتقا سطح بینش سیاسی و دینی آنان بر محوریت اخلاق و احکام نورانی اسلام است.

آیت الله ری شهری جذب و تربیت برخی از افرادی که تمایل زیادی به فعالیت های دینی و فرهنگی در مدارس ندارند را هنر مسوولان این انجمن ها دانست و افزود: این انجمن ها به تربیت کسانی که خود بر محور دین و صراط مستقیم حرکت می کنند، اکتفا نکنند.

وی ولایتمداری را سرلوحه فعالیت های آستان مقدس برشمرد و آمادگی این آستان برای هرگونه کمک به اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در راستای شکوفایی استعدادها را اعلام کرد.

مسوول انجمن های اسلامی استان تهران نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات این انجمن به تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ارائه و اظهار داشت: درهر مدرسه سه دانش آموز جذب این انجمن می شود و در حال حاضر تعداد یکهزار و 500 دانش آموز در شهرستانهای استان تهران عضو این انجمن هستند.

محمد سلیمی با اشاره به وجود یک قرارگاه در هر شهرستان افزود: فعالیت های فرهنگی و علمی این انجمن در قالب برنامه ریزی های 10 ساله انجام می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.