آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اختصاص اعتبار 400 میلیارد تومانی به منطقه 20 در سال 93

شهردار منطقه 20 از افزایش چهار برابری اعتبارات منطقه 20 خبر داد و گفت: اعتبار تخصیص یافته به شهرداری منطقه 20 در سال‌جاری 400 میلیارد تومان است. منصور کتانباف بعدازظهر امروز در نخستین نشست صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با ائمه جماعات و روحانیون منطقه 20 با اشاره به اقدامات فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران اظهار داشت: به لطف خدا طی هشت ماه گذشته در کنار توسعه شهر، زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، توسعه بزرگراه‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح پایتخت توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و مذهبی نیز شده است.

‌شهردار منطقه 20 با تاکید بر اجرای برنامه‌های غنی و پربار برای نسل جدید انقلاب عنوان کرد: مدیریت شهری برنامه‌های مدونی را در راستای اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و کیفی برای نسل جوان تدوین کرده و با توجه به آغاز اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این اقدامات را جزو اولویت‌های کاری خود می‌داند.

تلاش در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت

کتانباف با بیان اینکه کاهش فاصله شمال و جنوب شهر از اولویت‌ها و برنامه‌های شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: در طول مدیریت محمدباقر قالیباف تلاش‌های زیادی در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب تهران صورت پذیرفته است و از هر تلاشی‌ در راستای بهبود وضعیت مناطق جنوب شهر و برخورداری مطلوب آن‌ها از سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و … دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه احداث و بهره‌برداری از 60 زمین چمن مصنوعی، مجموعه‌های ورزشی، استخر، احداث و بهسازی مساجد و مدارس و … را از جمله اقداماتی برشمرد که در این جهت صورت پذیرفته است.

احداث و نوسازی 12 مسجد در شهرری طی سال 93

شهردار منطقه 20 از احداث سه مسجد در سال‌جاری خبر داد و گفت: احداث سه مسجد و نوسازی 9 مسجد شهرری در دستور کار منطقه 20 در سال‌جاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبار منطقه 20 در حوزه احداث و نوسازی مساجد در سال 93 از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

رشد 4 برابری اعتبارات شهرداری منطقه 20 در سال‌جاری

کتانباف در بخش دیگری از سخنان خود به رشد چهار برابری اعتبارات منطقه 20 در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: بودجه سال 93 شهرداری منطقه 20 با رشد چهار برابری روبرو بوده است و بر اساس آن بودجه عمرانی این منطقه در سال‌جاری به 400 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه پیشرفت‌های عمرانی شهر، توسعه و ساماندهی معابر اطراف حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) و … را از جمله برنامه‌های منطقه 20 در حوزه عمرانی عنوان کرد.

کاهش بافت فرسوده اولویت اصلی منطقه است/هدف‌گذاری منطقه روی 1000 پلاک بافت فرسوده

شهردار منطقه 20 با اشاره به بافت فرسوده این منطقه بیان داشت: در حال حاضر 137 هکتار از بافت فرسوده منطقه 20 در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با تلاش چشمگیر در این حوزه کل بافت فرسوده منطقه 20 که 209 هکتار است، در طرح قرار بگیرد.

وی بافت فرسوده را تهدید جدی منطقه خواند و عنوان کرد: در سال‌جاری روی یک‌هزار پلاک از بافت فرسوده هدف‌گذاری کردیم که اگز محقق شود اتفاق مبارکی برای منطقه است.

کتانباف نوسازی شهر، تعریض معابر، کاهش خسارت هنگام وقوع زلزله، ایجاد فرصت شغلی و … را از جمله مزایای کاهش بافت فرسوده برشمرد.

موارد تشویقی مدیریت شهری برای کاهش بافت فرسوده

شهردار منطقه 20 از موارد تشویقی مدیریت شهری برای کاهش بافت فرسوده سخن به میان آورد و گفت: صدور پروانه ساخت برای بافت فرسوده در شهرداری تهران رایگان است و شهرداری 100 درصد عوارض خود را برای بافت‌های فرسوده صفر می‌کند.

وی افزود: در صورتی که چند پلاک بافت فرسوده برای ساخت تجمیع شود طبقات اضافی به‌صورت تشویقی به سازنده بافت فرسوده تعلق می‌گیرد.

توسعه حمل و نقل عمومی/ ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در جامعه

کتانباف با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران خاطرنشان کرد: به لطف خدا و مدیران شهری امروز زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی وضعیت مطلوبی را یافته است و امیدواریم با ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در جامعه گام‌های ارزشمندی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی در شهر باشیم.

شهردار منطقه 20 در پایان از ائمه جماعات و روحانیون خواست در کنار ترویج احکام و مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم را بر کاهش بافت فرسوده و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کنند که اثرات شایستگی برای خود مردم به‌همراه دارد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930322000687#sthash.TBzXQyLL.dpuf

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.