آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارتقای بهداشت و کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان ری

 به گزارش  راگانیوز ، مهندس هراتی مدیر اداره آبفار شهرستان ری با اعلام این خبر گفت: این عملیات به منظور ارتقاء سطح کیفی ، بهبود و حفظ شاخصهای کیفیت آب شرب در روستاهای ابراهیم آباد، کنارگرد، زیوان، خانلق، آراد، کلین و قمصر و دهنو ، مجید آباد ، مافتون که تحت پوشش مجتمع امام خمینی و فشافویه قرار دارند انجام گرفت.
هراتی افزود در ماه گذشته ۴ مخزن به احجام  ۵۰ ، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر مکعب شستشو و گندزدایی شده و بقیه مخازن نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال شستشو خواهد شد. لازم به ذکر است مخازن هوایی چندین روستا به حجم ۵۰۰ مترمکعب نیز در شش ماهه نخست سال شستشو شده بود.
مدیر اداره آبفار شهرستان ری در خصوص چگونگی انجام این کار گفت در این عملیات پس از تخلیه کامل آب مخزن و رسوبات موجود ،شستشو و گندزدایی مخزن با پرکلرین انجام و پس از آن مخزن آبگیری و در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت در راستای تأمین و توزیع آب شرب و بهداشتی طی هماهنگی انجام شده اقدام به شستشوی مخازن زمینی و هوایی در سطح روستاهای تحت پوشش نمودیم.تا کنون ۴ مخزن با حجم کلی ۱۶۵۰ متر مکعب شستشو شده که در این عملیات ضمن خارج نمودن رسوبات با کلر سطح داخی آنها گند زدایی شد . همچنین آبرسانی سیار به روستاهای مذکور در زمان اجرای عملیات شستشوی مخازن انجام شد.
هراتی در پایان بیان داشت: با این اقدام روستاهای فوق از ارتقاء کیفی آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند. لازم به ذکر است تا پایان سال جاری شستشوی سایر مخازن ذخیره زمینی و هوایی نیز در دستور کار قرار دارد.
صدا وسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.