از دولت آباد تا کن سولقان با مترو
تکميل فاز نخست خط 6 مترو تا پايان سال آتي در صورت تامين اعتبارات مصوب
مجري خط 6 مترو تهران گفت: در صورت تامين به موقع اعتبارات و حل مشکلات ارزي، فاز نخست اين پروژه به طول 12 کيلومتر حد فاصل دولت آباد تا خيابان شريعتي در تقاطع خيابان بهار شيراز، تا پايان سال آينده تکميل خواهد شد.
مهندس حسين شهرآزاد با بيان اين مطلب اظهار کرد: خط 6 مترو تهران به طول حدود 35 کيلومتر و با 31 ايستگاه از جنوبشرقي تهران يعني محدوده دولتآباد آغاز ميشود و تا شمالغربي شهر در محدوده کنسولقان ادامه مييابد .وي با تاکيد براينکه اين پروژه در 3 فاز احداث و به بهره برداري خواهد رسيد گفت: فاز نخست خط 6 مترو به طول 12 کيلومتر از جنوب شرقي تهران آغاز ميشود و در طول مسير از ايستگاههاي دولت آباد و کيانشهر عبور کرده و در مسير خيابان 17 شهريور از ايستگاههاي بعثت، منصور، ميدان خراسان، شهيد محلاتي، امير کبير و ميدان شهدا خواهد گذشت، سپس اين خط به سمت ايستگاه ميدان امام حسين(ع) ادامه مييابد ميدهد و نهايتا در خيابان شريعتي تقاطع خيابان بهار شيراز فاز اول پروژه به اتمام خواهد رسيد .مجري خط 6 مترو تهران با بيان اينکه در صورت تامين به موقع اعتبارات و حل مشکلات ارزي، فاز نخست اين پروژه تا پايان سال آينده تکميل خواهد شد گفت: فاز دوم خط 6 مترو تهران از خيابان شريعتي آغاز ميشود و تا پارک لاله ادامه خواهد يافت و در اين بخش از مسير ايستگاههايي در ميدان هفت تير، کريمخانويلا، ميدان وليعصر(عج) و بلوار کشاورز در محدوده پارک لاله احداث خواهد شد.وي همچنين در خصوص فاز سوم خط 6 مترو تهران گفت: بخش پاياني و نهايي خط 6 مترو تهران از بلوار کشاورز در محدوده پارک لاله آغاز ميشود و با عبور از پل گيشا، خيابان مرزداران، بزرگراه اشرفي اصفهاني و آيتالله کاشاني تا محدوده کن وسولقان ادامه مييابد.شهرآزاد با بيان اينکه در حال حاضر عمليات عمراني احداث در 10 ايستگاه خط 6 مترو تهران در حال اجرا است گفت: حفر تونل در فاز نخست خط 6 مترو تهران توسط دستگاه حفار اتوماتيک (TBM) صورت ميگيرد و تاکنون 4 کيلومتر از تونلهاي اين خط حفر شده و با عبور از ايستگاههاي کيانشهر و بعثت به محدوده ايستگاه منصور در خيابان 17 شهريور رسيدهايم.وي ابراز اميدواري کرد که ضمن پرداخت کامل و به موقع اعتبارات مصوب و قانوني مترو، مشکلات نوسانات ارز نيز که بر روند ساخت و توسعه مترو بسيار تاثير گذار است حل شود تا توسعه خطوط مترو براساس برنامهريزيهاي صورت گرفته پيش رود.