آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

از مجاورت با همسایه‌ای از جنس نور تا یادی از شهیدان مدافع حرم

به گزارش راگانیوز ، یاد و خاطره شهید مدافع حرم کربلایی علی امرائی، همراه، دوست صمیمی و همسایه فرهنگ‏‌سرا در شب ششم از ویژه‌ برنامه «ماه 20» میزبان شهروندان روزه‌دار شد.

الحق که یاد علی عزیزمان مصداق بارز آیه شریفه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون (سوره آل عمران آیه 169)» بود که حضورش را در جمع خودمان حس کردیم.

سلام بر مردان مرد؛ مردان بی‌ادعایی که با نثار جان خویش به صدای ارباب خویش لبیک گفتند و زینب‌وار پیام‌آور ایثار فداکاری و اخلاص بودند.

«خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد»؛ حضرت زینب (س) پیامبر عاشورا هم زیبایی را در کربلا دید. امروز هم بسیاری زیبایی را دوست دارند و علاقه‌مند بوده تا زندگی و مرگ زیبا و هدف زیبایی داشته باشند، مردانه زندگی کنند، چون شنیده‌اند که آنان که مردانه زیسته‌اند مرگی مردانه خواهند داشت.

شهید کربلایی علی امرائی، شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) صبح دیروز در حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

این برنامه برای پاسداشت رشادت و دلاورمردی این بزرگ مرد و یار و همسایه عزیزمان در شب ششم ماه رمضان و با رویکرد «همدلی با همسایه» با تلاوت سوره مبارک بقره توسط قاری برنامه علی کاظمی به‌همراه ترجمه آیات، سرآغاز برنامه «ماه 20» شد.

مجری توانمند علیرضا پناهی در ابتدای برنامه داستانی از شهدا با اشاره به شهادت رسیدن علی امرائی برای حضار تعریف کردند و سپس با حضور حجت‌الاسلام محمود صنیعی کارشناس مذهبی برنامه به تشریح موضوع پرداختند.

از آنجائی که شهید والامقام همسایه و همراه همیشگی فرهنگ‏سرای ولاء بودند، فضای برنامه عطر آگین به یاد شهید و بررسی ویژگی‌های شهدا و مقامشان در محضر خداوند متعال اختصاص یافت.

وی می‌گوید: فرهنگ‏سرای ولاء ولایت‌مدار است و حق همسایگی را ادا کرده است، یعنی یکی از وظایف همسایه این است که همراه و هم‌درد همسایه باشد و فرهنگسرای ولاء این حق را رعایت کرده است.

کارشناس مذهبی ادامه می‌دهد: کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌گیرند و در بین ما هستند.

حجت‌الاسلام صنیعی با اشاره به شفاعت شهدا عنوان می‌کند: شهدا گلچین شده خداوند و امام زمان (عج) هستند که مردم می‌توانند از شفاعت این شهدا استفاده کنند.

بهرام پائیز در بخش بعدی برنامه چند قطعه خاطره‌انگیز در ارتباط با شهدا و ایران عزیزمان اجرا کرد که این بخش از برنامه مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفت.

مسابقه احکام نماز در ادامه برنامه توسط کارشناس مجری برنامه با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سپس مسابقه بازیگری با شرکت چند نفر از مخاطبان برگزار شد که با موضوع ماه مبارک رمضان و سحری مورد توجه اهالی و شهروندان قرار گرفت.

در پایان برنامه گروه هنری لبخند به سرپرستی علی واعظی برنامه شاد و مفرحی را برای شهروندان اجرا کردند.

به گزارش فارس، ویژه‌برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارائه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان منطقه 20 ارائه می‌شود.

ویژه‌برنامه «ماه 20» هر شب از ساعت 21 لغایت 24 شب به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولاء برگزار می‏‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505 تماس بگیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.