آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

استاد فرج: خانواده شهدا ضامن امنیت کشور هستند

شهردار باقرشهر خانواده شهدا را ضامن ایمنی کشور و مردم دانست و با اشاره به عملیات‌های افتخار آفرین و عزت آور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات والفجر 8 بزرگترین عملیات برون مرزی ایران بود که ابهت توخالی رژیم بعث را شکست.
 به گزارش راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری باقرشهر، سعید استاد فرج بعدازظهر امروز با حضور در منزل خانواده شهیدان حاجی عسکری و درختی با خانواده این شهدای والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار باقرشهر خطاب به غلامرضا حاجی عسکری که فرزند، خواهرزاده و برادر همسرش در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده اند، گفت: خوشا به سعادت شما که در آخرت چند شفیعی که در پیشگاه حضرت زهرا (س) روسفید هستند، در انتظار شما هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا افرادی بودند که خداوند متعال آنها را دوست داشت از خاطراتش در دوران دفاع مقدس سخن به میان آورد.

 

ناگفته های استاد فرج از دوران دفاع مقدس

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس عملیات والفجر 8 را بزرگترین و باشکوه ترین عملیات برون مرزی رزمندگان اسلام دانست و گفت: عملیات بزرگ و پیروزمندانه والفجر 8 قدرت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی و رزمندگان بااخلاص اسلام را به رخ جهانیان کشید.

شهردار باقرشهر با تاکید بر اینکه عملیات والفجر 8 قله اقتدار ایران اسلامی است، عنوان کرد: ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث که قدرت‌های جهان نیز با تمام توان و ظرفیت خود از آن حمایت می کردند اعلام کرده بود که گذشتن رزمندگان اسلام از رود الوند امکان پذیر نیست، اما سربازان غیور ایران اسلامی با توکل به خدا و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و حمایت حضرت حجت (عج) مقتدرانه از این رود عبور کرده و منطقه فاو در کشور عراق را فتح کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات والفجر 8 آثار و برکات فراوانی را در حوزه های سیاسی، اقتصادی و … برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

شهردار باقرشهر گفت: عملیات والفجر 8 کمر عرق را شکست و ابهت پوچ و توخالی رژیم بعث را در هم کوبید.

 

 

پیش رفتن تا مرز شهادت/خداحافظی با تک دخترم

استاد فرج از دو حادثه ای که تا مرز شهادت پیش رفته بود، یاد کرد و گفت: در عملیات والفجر 8 که ارتش رژیم مدعی بعث چند روزی از سقوط آن گذشته بود از زمین، هوا و دریا دیوانه وار مرزهای کشور را مورد هدف قرار داده بود در موقعیتی قرار گرفتم که امکان زنده ماندن در آن وجود نداشت شهادتین خود را قرائت کرده و از فرزند نوزادم خداحافظی کردم و عنوان کردم «دیگر نمی توان تو را ببینم و دیدار ما به روز قیامت» و به حدی شدت آتش دشمن زیاد بود که در یک سنگر شیرجه رفتم.

شهردار باقرشهر عنوان کرد: متاسفانه در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل نیامدیم و از سوی خداوند متعال انتخاب نشدیم و امروز که ماندیم وظیفمان خیلی سخت است.

وی ادامه داد: شهدا معامله دنیا را به شایستگی بردند و امیدواریم ما در این دوران بتوانیم با خدمت رسانی به مردم راه شهدا را ادامه دهیم.

 

امام برای انقلاب آبرو و تمام سرمایه خود را به میدان آورد/انقلاب اسلامی بیمه است

 

شهردار باقرشهر با تاکید بر اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آبرو و تمام سرمایه خود در میدان حاضر شد، خاطرنشان کرد: قطعاً کسی نمی تواند به انقلابی که مرهون امام راحل و خون پاک شهدا و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

استاد فرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیمه است، بیان داشت: امروز هرکسی با هر لباسی که بخواهد به انقلاب ضربه بزند فقط خودش را زحمت داده و هیچ کاری نمی تواند بکند چرا که ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت ملت غیور و شریف ایران در همه عرصه ها پیروز است.

 

 

خدا به واسطه خانواده شهدا آفت‌ها را برطرف می‌کند

یادگار هشت سال دفاع مقدس خانواده شهدا را ضامن ایمنی کشور دانست و بیان داشت: خداوند متعال به واسطه خانواده معظم شهدا آفت، بلاها و حوادث را از این سرزمین دور می کند.

شهردار باقرشهر در بخش پایانی سخنان خود خانواده معظم شهدا را ولی نعمتان کشور دانست.

 

خاطراتی از همسنگری پدر و پسر در دوران دفاع مقدس

 

پدر شهید سعید حاجی عسگری در ادامه از دوران همسنگری با فرزند شهیدش سخن به میان آورد و گفت: در حمله آزادسازی جاده خرمشهر همراه فرزند و خواهرزاده ام بودم و در حالی که هیچ وسیله دفاعی نداشتیم تاکید شد به خط بزنیم و رزمندگان اسلام با چند نارنجک و … پیروزمندانه خط عملیاتی را فتح کردند.

غلامرضا حاجی عسگری ادامه داد: در این شرایط یک قمقمه آب بیشتر نداشتیم که بین رزمندگان دست به دست می چرخید هنگامی که قمقمه آب به فرزندم رسید از آن آب نخورد و روبه من کرد و گفت شما از این آب بخورید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرزند و خواهر زاده ام در همان عملیات در کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمدند و پیکر خواهرزاده ام جواد حاجی عسکری سریع به خانواده اش بازگشت و پیکر فرزندم بعد روز 10 روز با پیگیری مان در منطقه جنگی پیکر فرزند شهیدم که پلاک هم به همراه نداشت شناسایی و به شهرمان بازگرداندیم.

 

 

قرائت بخشی از وصیت نامه های شهدا

محمود فخامتی، مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر نیز در این دیدار به بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شهیدان جواد و سعید حاجی عسکری و شهید حسن درختی پرداخت.

وی در ادامه بخشی از وصیتنامه شهیدان جواد و سعید حاجی عسکری و حسن درختی را قرائت کرد.

این گزارش حاکی است در پایان این دیدار توسط شهردار باقرشهر از خانواده شهدا تقدیر به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.