آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

استاندار تهران از چند واحد تولیدی در شهرستان ری بازدید کرد

به گزارش راگانیوز ؛  محمد حسین مقیمی به همراه فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مدیران در اولین گام با حضور در شرکت دامپروری لبن در حسن آباد از بخش های دامداری، شیردهی و انتقال فاضلاب این مجتمع بازدید کرد.

استاندار تهران در مورد مشکلات زیست محیطی این دامداری گفت: مطالعات علمی در اجرای تکنولوژی بیوگاز برای کاهش بوی نامطبوع فاضلاب شرکت به کار گرفته شود.
مقیمی عنوان کرد: در صورت محقق نشدن تکنولوژی بیوگاز توسط این دامداری، موضوع جانمایی زمین از سوی منابع طبیعی، جهادکشاورزی و سایر دستگاه ها برای انتقال دامداری در دستور کار قرار گیرد.
شرکت دامپروری لبن با پنج هزار راس گاو شیرده، روزانه ٨٠ تن شیر تولید می کند.
استاندار تهران درادامه از مزرعه پرورش مرغ، دام، اسب و همچنین مجتمع ورزشی آرشانیکان روستای خانلق واقع در بخش فشافویه ری بازدید و بر رونق گردشگری این منطقه تاکید کرد.
روستای خانلق در فشافویه با استقرار دهکده توریستی و مجتمع ورزشی آرشانیکان به یکی از قطب های مهم گردشگری شهرستان ری تبدیل شده است.
این مجتمع با مساحت ١١هزار مترمربع از زمین های تنیس، استخر آب درمانی و رستوران تشکیل شده و ١٠٠ نفر از اهالی بومی روستا در آن مشغول به فعالیت هستند.
استاندار تهران در ادامه سفر به شهرستان ری ار بخش های مختلف شرکت تولید کننده انواع ظروف کریستال بازدید کرد.
مقیمی با اشاره به ضرورت توسعه بازاریابی و تبلیغات این شرکت برای افزایش جذب خریدار داخلی گفت: بسیاری از شرکت ها و تولیدات داخلی قابلیت رقابت با تولید خارجی را دارند و نیاز است به موضوع تبلیغات برای جذب خریدار داخلی توجه شود.
وی افزود: باید تلاش کنیم از هر اقدامی که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی می شود، جلوگیری کرد.
شرکت جهان کریستال با اشتغالزایی٢٠٠ نفر در تولید نیاز داخل و صادرات انواع ظروف کریستال فعال است و تولیدات شرکت قابلیت رقابت با نمونه های کریستال تولید کشورهای چک و ایتالیا را دارد.
استاندار تهران در ادامه از شرکت سنگ آونگ و شرکت آذرستان در شهرک شمس آباد ری بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت و دستور لازم را برای حل مشکلات این واحدهای صنعتی داده شد.
شرکت سنگ آونگ تولید کننده سنگ های مرمریت و تراورتن روزانه ١۵ هزار مترمربع سنگ تولید می کند که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.
شرکت سازه آذرستان تولید کننده انواع سازه فلزی است که ۶۵٠ نفر در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.
شهرک صنعتی شمس آباد با حدود ٣٢ هزار نفر کارگر و پرسنل بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه است.
شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاههای تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.