آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاح سه مدرسه جدید در پاکدشت

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت:مدرسه ۱۵ کلاسه شهید علی محسنی در منطقه خاتون آباد، که توسط خانواده خیر این شهید عزیز ساخته شده است نخستین مدرسه ای بود که امروز با حضور جمعی از خیران و مسئولین شهرستان افتتاح شد.

محمد سیلسپور افزود: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این مدرسه بکار رفته و دانش آموزان دختر در مقطع ابتدایی و متوسطه اول ، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در این مدرسه تحصیل می کنند.

وی گفت: هنرستان دخترانه شهید نجفی عرب در منطقه حصارامیر دیگر مدرسه ای بود که با کمک خیر محترم و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، امروز در پاکدشت به بهره برداری رسید.

وی افزود:این مدرسه دارای ۱۵ کلاس و ۵ کارگاه مجهز و فعال است و دانش آموزان دختر در نوبت صبح در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

دبستان حکیم نظامی سومین مدرسه ای بود که امروز با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در مسکن مهر امام رضا(ع) پاکدشت افتتاح شد.

سیلسپور گفت:با افتتاح این مدرسه پسرانه که سازه آن توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و تکمیل کامل آن توسط سازمان نوسازی مدارس کل کشور صورت گرفته است ، در مسکن مهر امام رضا(ع) دیگر مشکل کمبود کلاس و فضای آموزشی نداریم.

وی افزود:با توجه به رشد حدود ۱۰ درصدی دانش آموزان در شهر پاکدشت، سالانه نیاز به احداث ۵۰ کلاس جدید در این شهرستان داریم.

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت به تحصیل بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در این شهرستان اشاره کرد و گفت:هم اکنون میانگین تراکم دانش آموز در شهرستان ۴۴ نفر در هر کلاس است که نسبت به استان تهران با میانگین ۳۶نفر در هر کلاس فاصله داریم.

محمد سیلسپور افزود:۲۵۷ ساختمان و ۳۰۶ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان داریم که ۱۰۰ درصد مدارس شهری ما دو نوبته هستند و ۳۵ درصد مدارس شهرستان پاکدشت نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.

وی گفت:در برنامه ۵ ساله ششم باید ۴۲۴کلاس درس یا به عبارتی، سالانه ۹۰ کلاس به ظرفیت فضای آموزشی شهرستان اضافه شود.

وی در پایان به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک نرگس و مدائن اشاره کرد و افزود:ما آماده ایم که زمین برای ساخت مدرسه در اختیار خیرین قرار دهیم و آنها می توانند به هر میزان که مایل بودند در ساخت مدرسه مشارکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.