آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: انگلیس هیچگاه برای ملت ایران قابل اطمینان نبوده است

امام جمعه شهرستان ری، با اشاره به سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایران بلافاصله پس از دیدار خود با رییس جمهور کشورمان، گفت: انگلیس هیچگاه در طول تاریخ برای ملت ایران قابل اطمینان نبوده است.

حجت الاسلام سید’علی شاهچراغی’ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ری در سخنانی افزود: پرونده عملکرد سیاستمداران انگلیسی در ایران در طول تاریخ همانند آمریکایی ها سیاه بوده است.

وی از انگلیس بعنوان کفتار پیر استعمار نام برد و با بیان اینکه، خاندان پهلوی به خصوص پهلوی اول توسط انگلیسی ها در ایران به صدارت رسیدند، خاطرنشان کرد: سید ضیاء طباطبائی بعنوان اولین نخست وزیر رضاخان از جاسوس های انگلیس بود.

خطیب جمعه شهرستان ری، دین زدایی از سطح کشور، کنار زدن حجاب زنان و همچنین مبارزه با روحانیت را از جمله ماموریت های رضاخان بعنوان دست نشانده انگلیسی ها در ایران برشمرد و گفت: ردپای انگلیسی ها در تمامی حوادث منطقه خاورمیانه از جمله حوادث غزه قابل مشاهده است.

وی همچنین با اشاره به قتل عام مردم بیگناه در کشورهای سوریه و عراق به دست عوامل تروریستی داعش، گفت: ایجاد توان نظامی برای این گروهگ ضد انسانی با حمایت های انگلیس صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان ری همچنین گفت: مردم ما هیچگاه مشتاق رابطه با پیر استعمار نیستند و آنان را مشتی کودن می دانند.

خطیب جمعه شهرستان ری همچنین در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته این شهرستان ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه، دفاع مقدس در واقع یک ذخیره و گنج برای نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است، بر حفط و پاسداری هرچه بهتر از این ذخیره ارزشمند تاکید کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی به نسل های بعد از حماسه تاریخ هشت سال دفاع مقدس، این امر را از وظائف خطیر نظام آموزش عالی و همچنین آموزش و پرورش کشور عنوان کرد.

وی، دفاع از اسلام، انقلاب و همچنین تبعیت از ولایت فقیه را از جمله خواسته های شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس دانست و ضمن تاکید بر حفظ میراث ارزشمند شهدا، افزود: این نتیجه ارزیابی 70 هزار نسخه از وصایای شهدای گرانقدر در دفاع مقدس است.

حجت الاسلام شاهچراغی، برگزاری بزرگداشت و یادواره شهدا و همچنین توسعه راهیان نور را از جمله وظایف مسوولان و آحاد جامعه عنوان و افزود: پیام های شهدا و جامعه ایثارگران کشور در اینگونه آئین ها سینه به سینه به نسل های بعد از جنگ منتقل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان ری همچنین در بخش دیگری ضمن تاکید بر رواج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اسلامی، از اعمال مقررات دست و پا گیر و همچنین چشم و هم چشمی در خانواده ها برای ازدواج جوانان در جامعه انتقاد کرد و گفت: این مسائل با فرهنگ اسلام و شیعه به منظور تسهیل در امر ازدواج مغایرت دارد.

وی، یکی از مواد قانون اساسی را تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیشتر دولت از ازدواج جوانان، اظهار داشت: خانواده ها به خصوص پدران و مادران نیز بایستی در راستای هرچه بیشتر ازدواج ساده جوانان گام بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.