آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: تصویب برجام پایان و فرجام کار نیست/دشمنی با آمریکا تمام‌شدنی نیست

راگانیوز -شهرری سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و حجت‌الاسلام مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، هدایت‌اله جمالی‌پور، جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و مسئولان شهرستان ری در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تذکر لسانی امروز رسالت همه آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه در مواجه با منکر موظف به تذکر لسانی هستند و همه باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که جنبه اجرایی شدید امر به معروف و نهی از منکر با حکومت است، افزود: برخورد جدی با منکر وظیفه حکومت است.

وی بیان داشت: ائمه اطهار علیهم‌السلام و حضرت سیدالشهداء (ع) که این روزها همه آزادگان جهان عزادار ایشان هستند همواره امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند. امام حسین (ع) در برخورد با منکر گاهی شفاهی و گاهی به‌طور کتبی تذکر می‌دادند. در واقعه کربلا نیز چند بار تذکر دادند و تأثیرات خودش را هم داشت و حجت را تمام کرد.

شاهچراغی با اشاره به روایاتی از سیره حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه‌السلام گفت: امام علی (ع) وارد بازار می‌شدند در حالی که قرآن در دست داشتند و قیامت را بر مردم متذکر می‌شدند. و آنان را از فساد کردن بر حذر می‌داشتند.

وی دعوت به تقوا را از جمله رسالت‌های ائمه جمعه در ابتدای دو خطبه عبادی ـ سیاسی جمعه دانستند و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه بر توجه به بایدها و نبایدها تذکر می‌دهند و تقوا به‌معنای حریم نگه داشتن برای خداوند متعال است.

* تذکر لسانی رسالت آحاد جامعه است/این مهم مطمئناً اثرگذار است

امام جمعه شهرری، تذکر لسانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: مطمئن باشید این مهم اثرگذار است. اگر همه بگویند اثربخشی دارد. اگر تذکر ندهیم در روز قیامت خاطی ادعا می‌کنند که فلانی ما را دید ولی تذکر نمی‌داد.

وی ادامه داد: با تذکر باید حجت بر گناهکاران تمام شود تا روز قیامت نگویند ما نمی‌دانستیم. همه باید وظیفه و رسالت خودمان را انجام دهیم.

شاهچراغی عنوان کرد: امید است در این هفته فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را پاس بداریم و زمینه تذکر لسانی در جامعه فراهم شود.

* ایام عاشورا هم ظرفیت است و هم فرصت

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: ایام عاشورا هم یک ظرفیت است و هم یک فرصت. باید همه از این ظرفیت بهره ببرند. نباید این ظرفیت به آسانی از ما گرفته شود.

وی حضور در مراسم حضرت سیدالشهداء (ع) را از افضل قربات دانست و تأکید کرد: شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) راه نزدیکی به خداوند متعال است و ظرفیتی برای همه سخنرانان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است.

امام جمعه شهرری گفت: سخنرانان و ذاکران ائمه اطهار(علیهم‌السلام) باید به حفظ عزت اهل بیت (ع) توجه داشته باشند.

شاهچراغی افزود: ذاکران ائمه اطهار(علیهم‌السلام) باید شعرهای آئینی و انقلابی عزت اهل بیت علیهم‌السلام را تامین می‌کند بخوانند و مردم نیز باید همواره این مهم را مطالبه کنند. نباید اشعار وهم‌آلود خوانده شود. به نماز اول وقت توجه شود. در مجالس نباید گناه شود. آنچه در مراسم سرور و سالار شهیدان پذیرفته می‌شود، اخلاص است.

امام جمعه شهرری بیان داشت: خودنمایی در مجلس امام حسین (ع) جایی ندارد. اخلاص فقط مهم است.

* سردار همدانی هم جهاد کرد و هم هجرت در راه خدا

امام جمعه شهرری با اشاره به شهادت سردار رشید حسین همدانی گفت: سردار همدانی هم در راه خدا جهاد کرد و هم در راه خدا هجرت کرد و هجرت کمتر شهادت نیست.

* مراحل قانونی برجام تمام شد/تصویب برجام پایان کار نیست

شاهچراغی با اشاره به طی شدن مراحل قانونی برجام، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کردند، اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم مسئله بعد از برجام است.

* رهبری از ابتدای سال تاکنون 70 بار بر مسئله نفوذ آمریکا اشاره کرده‌اند

امام جمعه شهرری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 70 بار بر مسئله نفوذ آمریکا اشاره کرده‌اند. آمریکا به‌ دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرنگی و امنیتی است.

شاهچراغی در پایان چنین توضیح داد: تصویب برجام پایان و فرجام کار نیست؛ دشمنی ما با آمریکا تمام نمی‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.