آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: شکوه راهپیمایی 13 آبان دشمنان نظام را خفه کرد

امام جمعه شهرری با اشاره به شکوه و صلابت راهپیمایی روز ملی استکبار ستیزی گفت: شکوه راهپیمایی 13 آبان دشمنان نظام را خفه کرد.

خبرگزاری فارس: شکوه راهپیمایی 13 آبان دشمنان نظام را خفه کرد

به گزارش  راگا نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهرری با تاکید بر اینکه اسلام و ذلت زیر یک سقف جمع نمی‌شود، عنوان کرد: امروز دشمن ما را بین تهدید و تحریم قرار داده است و تنها راه نجات موفقیت و ایستادگی است که این مهم مرام امام حسین (ع) و پیام عاشورا است.

بصیرت و آگاهی مردم و لبیک به رهبر انقلاب عوامل تحقق حماسه 13 آبان شد

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و نقش‌آفرینان حماسه 13 آبان ماه اظهار داشت: پس از برگزاری راهپیمایی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی اذعان داشتند که حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان امسال بی‌نظیر بوده است.

امام جمعه شهرری در ادامه به تشریح عوامل تحقق حماسه 13 آبان پرداخت و گفت: نخستین عامل بصیرت و آگاهی مردم و حضور به‌موقع آن‌ها در صحنه بود که این اصل خیلی ارزشمند است؛ حضور به‌موقع مردم نشانه بصیرت آن‌ها است.

وی لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب را عامل دیگر برگزاری باشکوه راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان دانست و گفت: سخنان روشن‌گرانه رهبری مردم را به میدان آورد و این حضور سبب عزت و اقتدار بیش از پیش انقلاب اسلامی ایران شد.

 بخشی از دستاوردهای راهپیمایی باصلابت 13 آبان

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه راهپیمایی باشکوه 13 آبان دستاوردها و برکات فراوانی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد، عنوان کرد: بخشی از آثار این حماسه کوتاه مدت و بخشی دیگر بلند مدت است که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

وی در ادامه به تشریح بخشی از این دستاوردها پرداخت و گفت: حضور پرشور مردم در صحنه و خلق حماسه‌ای دیگر در روز ملی استکبار ستیزی سبب خفه شدن دشمنان نظام شد.

 

شاهچراغی قدرت‌دادن به دولت ایران را از دیگر دستاوردها و برکت‌های روز ملی استکبار ستیزی برشمرد و تاکید کرد: برگزاری راهپیمایی باشکوه به دولت قدرت داد و دولت مطمئن شد که پشتوانه قوی دارد و به‌واسطه این حضور به‌موقع و باشکوه، مقتدرانه در مذاکرات 1+5 وارد شد.

عسکراولادی بیش از 50 سال مقلد محض ولایت بود

امام جمعه شهرری با بیان اینکه هفته گذشته یکی از چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی به دیار حق شتافت،‌ عنوان کرد: مرحوم عسکر اولادی از چهره‌هایی است که فضایل زیادی داشت.

شاهچراغی تدین، تعهد و … را از جمله شاخصه‌های مرحوم عسکراولادی برشمرد و تاکید کرد: ایشان در سن 80 سالگی هنوز شور و نشاط انقلابی داشت و خدمت‌گزار مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان بود.

وی با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی روزی که نمی‌توانست گره‌ای را باز کند آن روز برایش خیلی سخت می‌گذشت، تصریح کرد: مرحوم عسکراولادی 13 سال از عمرش را به‌دلیل مبارزه در راه اسلام در زندان پهلوی سپری کرد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ولایت‌مداری را از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی عسکراولادی خواند و تاکید کرد: ایشان از سال 42 تا 92 به مدت 50 سال گوش به فرمان امام راحل و رهبری بود.

امام جمعه شهرری مرحوم عسکراولادی را مقلد محض دانست و گفت: در طول انقلاب افراد زیادی را داشتیم که لغزیدند. برخی در سال 42، برخی در دوران مبارزه، برخی اول انقلاب و برخی در طول انقلاب از راه امام جدا شدند و این اقدام سبب شد آن‌ها نزد مردم منفور شوند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی مرحوم عسکراولادی را مصداق مصداق بارز «عاش سعیدا و مات سعیدا» دانست و تصریح کرد: مرحوم عسکراولادی از ابتدا مقلد بود، مقلد ماند و مقلد دعوت حق را لبیک گفت و در ایام سوگواری سرور و سالار شهدا به لقاء الله پیوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.