آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: گروه مذاکره کننده ایرانی باید خطوط قرمز رهبری را حفظ کنند

نماز جمعه

به گزارش راگانیوز، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی  در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری اظهار کرد: با اشاره به فرموده امام علی(ع) هیچ کس به جایگاه رفیع آخرت نخواهد رسید مگر با اخلاص در عمل، کوتاه کردن آرزو ها از دنیا و پایبندی به تقوا.

وی افزود: اخلاص در عمل و اینکه انسان در زندگی خود رضایت خدا را مد نظر داشته باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در آخرت بسیاری از کسانی که اعمال صالح انجام داده اند در جهنم به سر می برند فقط به دلیل اینکه در کارهای خود اخلاص نداشته اند.

شاهچراغی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: همه کسانی که واقع بینانه واقعه عاشورا را بررسی کرده اند، اعتقاد داشته اند که  این حادثه هیچ خسارتی به دنبال نداشته و هرچه که اتفاق افتاده سود بوده است.

وی افزود: حوادثی که در عاشورا اتفاق افتاده شاید به ظاهر خسارت باشد اما اگر ما بخواهیم فقط به ظاهر نگاه کنیم باید بگوییم که کار همه انبیا هم با شکست مواجه شد، اما امروز این مومنینی که در دنیا وجود دارند همه به خاطر حرکت های انبیا است.

امام جمعه شهرری با اشاره به تاثیرات قیام امام حسین(ع) و نتایج این قیام، بیان کرد: اگر بخواهیم این قیام را بررسی کنیم می بینیم که جز پیروزی و سود برای اسلام چیزی نداشته است، نتایج این پیروزی این است که امروز محبوبیتی که همه مردم دنیا به سیدالشهدا(ع) دارند به هیچ کس ندارند، نتیجه این قیام نجات اسلام و مسلمین از چنگال بنی امیه ای بود که قصد بر نابودی اسلام داشت.

شاهچراغی عامل بیداری اسلامی در منطقه را قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان و منطقه به وجود آمده است همه از برکت قیام عاشورا و خون امام حسین(ع) است. نهضت اسلامی و انقلاب ایران نیز از برکت همان حرکت سیدالهشدا(ع) است.

وی افزود: نهضت عاشورا مکتب تربیتی جدید که مکتب زیارت است را به وجود آورد. سالانه میلیون ها نفر در روز اربعین به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) می روند، و این نشان می دهد که این قیام به پیروزی منجر شده و شکستی درخود نداشته است.

وی با اشاره به هفته وقف و میلاد حضرت مسیح عنوان کرد: عمر انسان بسیار کوتاه است اما می توان همین عمر کوتاه را با وقف اموال خود جاودانه کرد. حضرت مسیح از پیامبرانی به شمار می رود که قیامش به خاطر عدالت خواهی بود اما امروز بعضی از افراد حضرت مسیح را صلح طلب معرفی می کنند که این اشتباه و ظلم بزرگی به مسیحیت است.

شاهچراغی گفت: امروز کسانی که ادعای پیروی از حضرت مسیح را دارند همچون مقامات امریکایی و اروپایی که به همه مردم ظلم می کنند، مایه ننگ مسیحیت هستند. تاسف دارد که کلیسا و آقای پاپ در مقابل این ظلم ها سکوت کرده و حرفی نمی زنند.

امام جمعه شهرستان ری با اشاره به مسئله هسته ای ایران افزود: قطعه نامه ای را بر علیه ایران امضا کردند که ایران ناقض حقوق بشیریت است و ایران را به عنوان ظالم به حقوق بشیریت معرفی می کنند، مطمئنا این ها به خاطر مسئله هسته‌ای نیست به خاطر تفاوت در ماهیت ما و آن هاست.

وی افزود: آن ها می گویند که ما احکام و قوانین اسلامی را اجرا نکنیم، یعنی اگر ما قاتل، منافق و یا مجرمی را محکوم و مجازات کنیم به ما می گویند که حقوق بشری را نقض کرده اید، ما نباید به انتظار بنشنیم که آن ها راضی باشند، نباید در مسائل کوتاه بیائیم که در آخر تحریم ها را بردارند چرا که اگر امروز در این مسائل کوتاه بیائیم به طور قطع با گذشت زمان باید از قوانین اسلامی و اسلام هم کوتاه بیائیم.

امام جمعه شهر ری با اشاره به نزدیکی به مرحله دوم مذاکرات خاطرنشان کرد: دیدیم که چطور بر خلاف توافق نامه عمل کردند و تحریم ها را ادامه دادند، خواسته از دیپلمات های خودمان این است که آنچه را که مقام معظم رهبری به عنوان خط قرمز معرفی کرده اند را حفظ کنند و اگر آن ها قصد تجاوز و رد شدن از این خطوط قرمز را داشتند، در جلسه ننشینند و مذاکره را ترک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.