آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: یوم‌الله 22 بهمن نماد وحدت و یکپارچگی است/فرج حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) نزدیک است

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و نمازگزاران جمعه این خطه در مصلی آستان مقدس حضرت‌عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود به نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به تفسیر دعای مکارم‌الاخلاق در ارتباط با عمل اظهار داشت: عمل همواره باید مداومت و پیوستگی داشته باشد، نباید یک کار را آغاز کرده و بعد آن را ادامه ندهیم.

وی ادامه داد: معصومین (ع) تأکید کرده‌اند که یک عمل باید حداقل یک‌سال ادامه داشته باشد.

امام جمعه شهرری، عاقبت‌اندیشی را از دیگر نکات مورد توجه در ارتباط با عمل خواند و افزود: باید انسان همواره به عاقبت کار فکر کند، ملاک پایان کار است نه ابتدای کار،‌ فرد اگر دید این عمل رشد و تعالی را به‌دنبال دارد باید آن را ادامه دهد و اگر دریافت این عمل باطل است آن را رها کند.

مردم در یوم‌الله 22 بهمن مردم عزت‌پذیری و ذلت ناپذیری را نشان دادند

شاهچراغی ضمن تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن اظهار کرد: از مردم غیور ایران اسلامی به‌ویژه شهرستان ری برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن که خلق حماسه‌ای دیگر بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن سال 93 پیام‌هایی به‌همراه داشت، عنوان کرد: پیام نخست این راهپیمایی این بود که مردم ایران اسلامی خستگی ناپذیر هستند و با وجود تمام گرانی‌ها، مشکلات و سختی‌هایی که است بر سر آرمان‌هایشان ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: پیام دوم این بود که مردم عزت‌پذیری و ذلت ناپذیری را نشان دادند و متفاوت با سال‌های گذشته نفرت بیشتر خودشان از آمریکا را ابراز کردند.

وی ادامه داد: در پیام سوم نیز در رابطه با مذاکرات هم حرف ملت این بود که «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و این شعار پیرو سخنان گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران بود که فرمودند «ما توافق را زمانی می‌پذیریم که کلیات و جزئیات با هم باشد». مردم نیز خواستشان همین است و مردم با این حرکتشان توطئه جدید دشمنان را نیز خنثی کردند.

انقلاب بحرین چهارساله شد/مردم مبارز بحرین همواره مقاومت و ایستادگی را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب بحرین گفت: مخالفان انقلاب بحرین بیش از 38 مسجد و حسینیه این کشور را تخریب کردند، 100 نفر را کشتند و بیش از 20 نفر زیر شکنجه‌های آنان در زندان‌ها کشته شدند و تابعیت بیش از 100 نفر را قطع کردند.

وی ادامه داد: مخالفان اسلام و انقلاب بحرین و مدعیان حقوق بشر دست به هر جنایتی در کشور بحرین زدند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه چهار سال از عمر انقلاب بحرین می‌گذرد، عنوان کرد: مردم مبارز بحرین پس از چهار سال باز هم بر آرمان‌ها و اهداف خود ایستاده‌اند و علی‌رغم ظلم‌هایی که به آن‌ها می‌شود باز هم مقاومت را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه خطاب به ردم عزیز بحرین بیان داشت: نوید قرآن کریم را فراموش نکنید که شرط پیروزی مقاومت و ایستادگی است. با توکل به خداوند متعال و مقاومت و ایستادگی پیروزی و موفقیت از آن شما خواهد بود.

تبیین شباهت‌های انقلاب یمن با انقلاب اسلامی ایران/انقلاب حضرت مهدی (عج) نزدیک است

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود به انقلاب یمن پرداخت و خاطرنشان کرد: کسی که یمن را بشناسد شاید انقلاب این کشور را باور نکند، متاسفانه برخی در اظهار نظرهای خود عنوان می‌کردند «یمن جای انقلاب نیست»، مردم این کشور گرسنه هستند و …. اما امروز شاهد هستیم که انقلاب پیروز یمن تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بهجت (ره) همیشه سئوال می‌پرسیدند «در یمن خبری است یا نه؟» ایشان اعتقاد داشتند اتفاقات یمن از نشانه‌های نزدیکی فرج حضرت حجت (عج) است، چرا که پرچمی از این خطه بلند می‌شود.

شاهچراغی با بیان اینکه انقلاب یمن از جنس انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: شعاری مردم یمن سر می‌دادند همان شعارهایی بود که ملت غیور ایران اسلامی در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ـ استقلال و آزادی ـ سر می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه سفارت آمریکا، انگلیس و فرانسه در آستانه پیروزی انقلاب یمن در این کشور تعطیل شدند، عنوان کرد: مگر آمریکا، انگلیس و فرانسه در کشور یمن در طول این سالیان چه غلطی می‌کردند که الان پس از پیروزی انقلاب یمن این سفارتخانه‌ها را در این کشور تعطیل کردند.

آمریکا روزی که انقلاب یمن پیروز شد تمام اسناد و مدارکش را خرد کرد

امام جمعه شهرری گفت: آمریکا روزی که انقلاب یمن و انصارالله پیروز شد تمام اسناد توطئه‌های خودشان در این کشور را خرد کرد. همان کاری که آن‌ها در لانه جاسوسی انجام داده بودند را در یمن تکرار کردند.

پخش اذان شیعی از رادیو و تلویزیون یمن

شاهچراغی تشریح کرد: برای نخستین بار در یمن اذان شیعی از رادیو و تلویزیون پخش شد و این افتخاری برای شیعیان یمن است.

امام جمعه شهرری در پایان با تشریح شروط پیشرفت انقلاب یمن عنوان کرد: مردم و مسئولان یمن برای پیشبرد انقلابشان باید به این نکات توجه داشته باشند که اولاً فکر مسئولان این کشور برای خدا باشد و توجه ویژه‌ای به مردم کشورشان داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.