آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جواد علیه السلام باب رحمت الهی هستند

به گزارش راگانیوز، حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس امور مساجد شهرری، شب گذشته به مناسبت میلاد با سعات امام جواد(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بهار 97 با بهار فطرت مقارن شده است.

وی افزود: فصل بهار همان گونه که دارای سه ماه است بهار بندگی نیز دارای سه ماه رجب، شعبان و رمضان است.

حجت الاسلام اصلانی درخصوص میلاد با سعادت امام جواد(ع)، ابراز کرد: امام رضا(ع) در هنگام ولادت با سعادت امام جواد(ع) فرمودند: این همان مولودی است که با برکت تر از آن برای شیعیان نیامده است.

رییس امور مساجد شهرری با اشاره به اینکه امام جواد(ع) پاداش رضای امام رضا(ع) است، اظهار داشت: امام رضا(ع) تا سن 47 سالگی هیچ فرزندی نداشتند از این رو بدخواهان و مخالفان حضرت، مدام ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و امام رضا(ع) را ابتر خطاب می‌کردند و امامت ایشان را به عنوان امام هشتم زیر سوال می‌بردند و می‌گفتند: اگر تو امام هستی پس امام بعدی چه کسی است.

وی امام جواد(ع) را کوثر امام رضا(ع) بیان کرد و گفت: همان گونه که پیامبراکرم(ص) از میلاد با برکت حضرت زهرا(س) خرسند شد به همان میزان امام رضا(ع) از تولد حضرت جواد(ع) خوشحال و شادمان شدند. عشقی عجیب بین امام رضا(ع) و امام جواد(ع) وجود داشت به حدی که امام رضا(ع) از شب تا صبح در جوار گهواره امام جواد(ع) بیدار می‌ماندند و ایشان را تا صبح می‌بوسیدند. با تولد امام جواد(ع) بسیاری از توطئه‌ها برطرف شد و دل شیعیان آرام گرفت.

حجت الاسلام اصلانی امامت امام جواد(ع) را از دیگر برکات وجودی ایشان و باب رحمت الهی دانست و بیان داشت: ایشان نخستین امامی است که در سن کودکی به منصب امامت رسیدند که نه تنها برکت بلکه امتحانی برای شیعیان به شمار می‌رفت تا آنان را برای امامت امام زمان(عج) آماده شوند./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.