آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انتقال سالانه 278 میلیون مترمکعب از پساب تصفیه خانه جنوب تهران

راگا نیوز: سرپرست طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران از اجرای انتقال سالانه 278 میلیون مترمکعب از پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهر ری با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش راگا نیوز علی حسین معیدی نیا در جمع خبرنگاران افزود: خط دوم انتقال تصفیه خانه جنوب تهران با ظرفیتی افزون بر 9 مترمکعب بر ثانیه در حالی با 1000 میلیارد تومان احداث می شود که این سامانه شامل یک خط لوله به طول 36 کیلومتر با قطر سه متر و از نوع GRP است که در مجاورت خط نخست (کانال موجود تهران) تعبیه خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه خط نخست طرح مزبور شامل یک کانال بتنی ذوزنقه ای به طول 36 کیلومتر است که حدود 25 سال از ساخت آن می گذرد افزود: در زمان حاضر، این خط ظرفیت انتقال چهار مترمکعب بر ثانیه از پساب های تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین را داراست.

وی گفت:با اجرای سامانه خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران، سالانه 203 میلیون مترمکعب نیاز آب کشاورزی دشت ورامین، 25 میلیون مترمکعب نیاز آب کشاورزی شهر ری و همچنین 50 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی دشت ورامین تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: از آنجا که ظرفیت خروجی تصفیه خانه جنوب تهران دارای نوسان است و قادر خواهد بود تا میزان 13 مترمکعب بر ثانیه پساب را در شرایط حداکثری تولید کند، براین اساس، جهت انتقال مابقی ظرفیت خروجی تصفیه خانه به دشت ورامین لازم بود تا سامانه خط دوم طرح نیز اجراشود.

معیدی نیا با اشاره به مزیتهای طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران تاکید کرد: با اجرای این طرح، افزون بر جلوگیری از بحران آب زیرزمینی دشت ورامین، امکان تامین آب قابل تنظیم برای حدود 25 هزار هکتار از شبکه 50 هزار هکتاری ورامین و شهرری فراهم خواهد شد که نقش بسزایی را در تولید محصول های کشاورزی و افزایش ضریب ماندگاری کشاورزان در منطقه ایفا می کند.

سرپرست طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران تصریح کرد: با توجه به آنکه خط نخست (کانال روباز موجود) به لحاظ عبور از مناطق مسکونی و شهری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی پرشماری را موجب شده است، بنابراین استفاده از لوله و انتقال پساب از طریق مجرای سرپوشیده در خط دوم، تا حد زیادی مشکلات فوق را در آینده برطرف خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.