آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انصاری: بازی و نقاشی در روند رشد کودکان موثر است

همایش پرورش نبوغ کودکان برگزار شد
انصاری: بازی و نقاشی در روند رشد کودکان موثر است

کارشناس ارشد روانشناسی بازی و نقاشی در روند رشد کودکان موثر دانست و گفت: اکثر کودکان بازتاب محیط اطراف را دارند.

خبرگزاری فارس: انصاری: بازی و نقاشی در روند رشد کودکان موثر است

به گزارش راگا نیوز بعدازظهر دیروز حمید رضا انصاری کارشناس ارشد روان شناسی و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در همایش پرورش نبوغ کودکان که با عنوان پابه پا برگزار شد، بیان کرد: اضطراب در کودکان و در شهر بسیار زیاد است و این باعث بروز مشکل است.

انصاری با اشاره به رشد خلاقیت کودکان گفت: تاثیر بازی و نقاشی در روند رشد کودکان و درمان اضطراب پیش از دبستان و دبستان موثر است.

کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: مباحث اصلی در نقاشی کودک بحث نمادها است و کودکانی که پدر و مادر خود از هم جدا شده‌اند بیشتر در نقاشی از رنگ سیاه استفاده می‌کنند.

انصاری با اشاره به خلاقیت کودکان ذکر کرد: نقاشی حکم بازی را دارد که تبدیل به اشتیاق در کودکان می‌شود.

عضو سازمان نظام روانشناسی با اشاره به تاثیرات نقاشی گفت: اگر کودکان نقاشی نکشند تمرکز هم ندارند و نقاشی باعث تقویت تمرکز در کودکان می‌شود.

کارشناس ارشد روانشناسی در ارتباط با نقاشی کشیدن بیان کرد: در نقاشی کشیدن باید کودک آزاد باشد تا هرچه دلش می‌خواهد نقاشی کند.

انصاری با اشاره به خلاقیت کودکان گفت: کودکان درون یک چارچوب آموزشی و در کنار دوستان خود باید باشند تا در این صورت خلاقیت کودکان پرورش یابد.

وی با توجه به اضطراب‌های کودکان ذکر کرد: زمانی که کودکان در اضطراب خانه و خانواده قرار بگیرند بازتاب محیط اطراف دارند و در این حال انتظار حادثه رخ می‌دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: نقاشی کودکان تفسیر می‌شود و کودکان با توجه با محیط اطراف خود نقاشی می‌کشد.

وی با اشاره به نقاشی کشیدن گفت: در صورتی که کودک خود به کشیدن نقاشی علاقه داشته باشد، از کشیدن نقاشی لذت می‌برد. اما اگر کودک را به کشیدن نقاشی مجبور کنند، او این‌کار را از روی علاقه انجام نمی‌دهد، بلکه سعی می‌کند این کار را از روی نفرت انجام دهد.

عضو سازمان نظام روانشناسی با اشاره به نحوه نقاشی کشیدن کودکان گفت: اگر کودکان از چپ نقاشی بکشند ناراحت هستند، اگر در وسط کاغذ نقاشی بکشند تمرکز بالایی دارند و اگر از گوشه کاغذ نقاشی بکشند تمرکز ندارند.

انصاری ذکر کرد: اگر کودک تمام صفحه دفتر یا ورق خود را به وسیله نقاشی پر کند، معلوم است که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و حضور خود را در میان جمع احساس می‌کند. اما اگر کودک تنها گوشه‌ای از تمام صفحه را پر کند، معلوم است که وی از اعتماد به نفس کمتری برخوردار است.

این گزارش حاکی است، همایش پرورش نبوغ کودکان با عنوان «پا به پا» حمید رضا انصاری کارشناس ارشد روان شناسی و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در شهرری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.