آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ايجاد اختلاف و تفرقه افکنی بين مردم و كارگزاران نظام از اهداف مهم دشمن است

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه مصلي بزرگ شهر ری بیان داشت: ايجاد اختلاف و تفرقه افکنی بين مردم و كارگزاران نظام از اهداف مهم دشمن است .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ويژه شهرستان ري هدايت اله جمالي پور در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه که در مصلي بزرگ شهر ری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در شرایط  حساس کنونی مهمترین وظیفه دلسوزان نظام ایجاد اعتماد و امید در بین مردم  و بسیج امکانات و ظرفيت های نظام و کشور برای برون رفت از وضعیت فعلی  و رسیدن به توسعه پایدار و در نهایت ارتقاء سطح خدمات به مردم است و این نمی شود مگر با وحدت و همدلي كه همیشه در فرمایشات مقام معظم رهبري بر آن تاكيد فراوان می شود.

وي افزود: ايجاد اختلاف و تفرقه افکنی بين مردم و كارگزاران نظام از اهداف مهم دشمن است که با هدف ضربه زدن به نظام  و آرمان های امام عزیز و رهبری  صورت مي گيرد.بعضی ها آگاهانه یا نا آگاهانه ازنام  رهبری برای رسیدن به مقاصد خاص سیاسی استفاده می کنند  اما دولت يازدهم به هيچ وجه از رهبري هزينه نخواهد كرد.اما در چارچوب منویات مقام معظم رهبري  حرکت می کند و از این مسیر خارج نخواهد شد دولت و شخص رییس جمهور در کارهای حساس از رهبری مشورت می گیرند و بر اساس رهنمود های ایشان حرکت می کنند.

معاون استاندار بیان داشت: امروز حدود یکسال و چند روز از انتخاب شما مردم عزیز در 24 خرداد سال 92 می گذرد.شما مردم عزیز به فردی رای دادید که کوله باری از تجربه و مبارزه را به همراه دارد دکتر روحانی که با رای شما مردم شریف به ریاست جمهوری رسید هم قبل از انقلاب جزء مبارزان پیشرو ،شجاع و انقلابی و از نزدیکان حضرت امام(ره) بوده است و هم بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف  علمی ،اجرایی و تقنینی حضور فعال و برجسته داشته اندو بعنوان نمایندگی امام و بعد از رحلت امام هم بعنوان یار نزدیک مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی،مجلس خبرگان رهبری  افتخار خدمتگذاری به کشور و شما مردم عزیز را داشته اند این سوابق درخشان باعث جلب توجه ملت عزیز ایران به دکتر روحانی شد و از بین همه کاندیدا ها ایشان انتخاب شدند. مقام معظم رهبری در متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری ایشان عبارت های بکار بردند که تاکنون در طول دوران روسای جمهور قبلی این عبارت ها بکار برده نشده بود و این نشان از شناخت رهبری از دکتر روحانی و اعتماد ایشان به رییس جمهور است.

جمالي پور افزود: انتخاب دکتر روحانی بعنوان رییس جمهور  راه را بر دشمنان برای توطئه ی بیشتر علیه نظام بست  تا جای که امروز دولت یازدهم موی دماغ دشمنان  شده است  رفتار منطقی دولت در صحنه سیاست بین الملل ابزار دشمنی علیه ملت ایران و تصویب قطنامه های بیشتر بر علیه کشور کم اثر نمود و دشمن را نسبتا منفعل کرد.لذا دشمنان به دنبال استفاده از ابزار تفرقه در داخل برای رسیدن به اهداف شان هستند.که نیاز مند هوشیاری همه ی ما به ویژه نخبگان سیاسی دوستدار نظام هست.

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان با اشاره به تنوع ذائقه های سیاسی در کشور  و ضرورت تحمل نظرات کارشناسی و دلسوزانه یک دیگر بیان داشت :دشمنان امروز با درک درست از خلاءهای موجود درکشور به دنبال رسیدن به منافع خود هستند لذا  اقدام به راه اندازی ده ها شبکه ماهواره ای فارسی زبان نمودند تا از این طریق ضمن ترویج مظاهر فرهنگی خود از خلاءهای رسانه ای موجود در کشور نیز استفاده نموده و تعداد مخاطبین خود را افزایش دهند.وقتی رسانه ی ملی کشور  فراگیر نباشد و نیاز همه ذائقه ها ی و جریانات سیاسی کشور را پاسخ ندهدمیل مردم به استفاده از ماهواره زیاد می شود ورود ماهواره به خانه مردم باعث هزاران مسئله و مشکل فرهنگی و به تبع آن گرفتاری های بعدی برای خانواده ها می شود.لذا ضرورت دارد به این مسئله مهم همه ی ما به ویژه رسانه ملی توجه ویژه نمایم و در تدوین برنامه ها طوری عمل شود  که موجب افزایش مخاطبین شود نه طرد آنها و هدایتشان به سوی رسانه های مخرب غربی.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشکلات ساختار اداري شهرستان بیان داشت: از ابتداء حضور در شهرستان مواجه با ساختار ناهمگون اداری شهرستان شدم  و متوجه شدم هنوز تعداد زیادی از  ادارات شهرستان در قالب نواحي تهران اداره مي شوند.

 لذا احساس کردم با این ساختار هیچکار موثری در شهرستان نمی توان انجام داد و فقط دچار روزمرگی خواهیم شد. لذا در اولین برنامه و اولویت اصلاح و ارتقاء ساختار اداري شهرستان ری  را در دستور کار قرار دادم و امروز که خدمت شما هستم بخش زیادی از این ساختار اصلاح شده و انشاء الله در آینده نزدیک بخش باقیمانده هم  به کمک دولت و حمایت استاندار محترم اصلاح خواهد شد.

جمالي پور گفت: جایگاه تاريخ و تمدن ري در جهان و ایران بارز دانست و بیان داشت: شهر ری با قدمت 7 هزار ساله و 200 اثر تاریخي كه 43 اثر آن ثبت ملي شده است را یکی از نگین های درخشان تاریخ این مملکت و جهان است که باید آثار داخل آن برای آگاهی نسل های آینده  صیانت و مرمت شوند.

فرماندار ری در ادامه با اشاره به نقش ری در پیروزی انقلاب و در طول دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت:شهرستان ری قبل از انقلاب با خلق 18 دی و بعد از انقلاب هم با تقديم 6500 شهيد ،جانباز ،ايثارگر و آزاده نقش بارزی در انقلاب و صیانت از فرهنگ این مملکت دارد.

معاون استاندار تهران خاطر نشان كرد: در تمام ملاقات هاي مردمي و حضور در مساجد و اماكن عمومي مهمترين خواسته مردم شهرستان تامين امنيت است لذا  در ديدار کوتاهی که  با فرمانده نیروی انتظامی کشورداشتم درخواست مردم شهرستان ری در خصوص مشکلات امنیتی شهر و ضرورت ارتقاء و استقرار فرماندهي نيروي انتظامي در شهرستان ری  را اعلام  کردم که امید وارم این خواست مردم مورد توجه وموافقت ایشان قرار گیرد.

معاون استاندار تهران در ادامه ضمن تشكر از حمايت هاي حضرت آيت اله محمدی ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) و حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي امام جمعه شهرري اظهار داشت: امروز در شهرستان ری وحدت و همدلی بین مسولین ارشد شهرستان در حد اعلاء وجود دارد و همه ضرورت همکاری نزدیک را با هدف حل مشکلات مردم درک کرده اند و امیدوارم روز به روز این همدلی بیشتر شود.

فرماندارویژه شهرستان ری در ادامه افزود  با پيگيريهاي انجام شده اینجانب و حمایت های هاي حضرت آيت اله محمدی ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) و حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي امام جمعه شهرري عنوان شوراي شهر تهران به شوراي شهر تهران، ري و تجريش تغيير يافت و بودجه شهرداري منطقه 20 نيز در سال جاري نیز به سه برابر افزايش يافته که من از همین تریبون به نمایندگی از شما مردم عزیز از رییس و اعضای شورای شهر تشکر و قدر دانی می نمایم .

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: “مواد مخدر خانمان سوزي است  و امروز متاسفانه دامن  بسياري از خانواده ها را گرفته است.

وي نقش خانواده را در زمينه پیشگیری از الوده شدن جوانان به این ماده خانمان سوز مهم برشمرده و گفت: گرفتاری و درگيريهاي روزمره خانواده ها موجب شده تا جوان به حال خود رها شده و جواني كه بايد  بعنوان یک سرمایه مهم در خدمت توسعه كشور باشد در مسير  انحراف قرار می گیرد و هم خانواده را دچار آسیب می کند و هم باعث تحميل هزينه سنگین به نظام و کشور می شود.

جمالي پور ترغيب جوانان به ورزش،و توجه خانواده ها به تحكيم روابط خانوادگي و كنترل نامحسوس جوانان توسط پدر و مادر و برقراري رابطه دوستانه والدين با نوجوانان و جوانان را از عوامل مهم و تاثير گذار در جلوگيري از رشد روز افزون مصرف مواد مخدر در بین جوانان دانست.

فرماندار شهرستان ری در ادامه سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه ضمن اشاره به بحران كم آبي در تابستان سال جاري در کشور بیان داشت:امروز در کشور ما اصراف در همه ی مقوله ها به ویژه  مصرف آب بسیار زیاد و غیر معقول است نرم مصرف آب در كشور ما حدود  4 برابر متوسط دنيا است.حال که در آموزه های دینی ما صراف ضد ارزش و مردود است .

جمالی پور بر ضرورت صرفه جوئي در مصرف آب تاكيد نمود و بیان داشت: اگر مصرف آب مردم تهران و شهر ری بر همین منوال ادامه پیدا کند ما حتما امسال قطعی آب و جیره بندی آب را در شهر ری و استان تهران  خواهیم داشت.

وی از مردم درخواست نمود با کاهش مصرف آب دولت را در پاسخ منطقی به نیاز جامعه یاری کنند .

فرماندار شهرستان ری اظهار امیدواری کرد :با کنترول مصرف بی روی آب توسط مردم و صرفه جوی در مصرف آب بحث جیره بندی آب در استان تهران و شهر ری منتفی شود.

شايان ذكر است جمالی پور در ادامه  عدم توجه مناسب به بخش كشاورزي ، فقدان وضعيت مناسب در بخش بهداشت و درمان، نامناسب بودن وضعيت فرهنگي،کمبود نقدینگی در بخش صنعت و وجود مسائل و مشكلات زيست محيطي متعدد را از جمله مشكلات مهم شهرستان ري برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.