آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اکنون بیش از5هزار نفر از زنان شهرستان ری تحت پوشش حمایتی شهرداری منطقه 20 قرار دارند

معصومه پور نظر روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، از رونق تعاونی های کارآفرینی به عنوان یکی از دستاوردهای زنان کارآفرین اظهار داشت: هم اکنون ده ها تعاونی کارآفرینی به همت زنان کارآفرین راه اندازی شده که هشت تعاونی فعال با حضور بیش از 70 سهام دار از رونق خوبی برخوردار بوده و تاکنون در زمینه تولید و اشتغال فعالیت چشمگیری انجام دادند.

وی افزود: به منظور تقویت بنیه اقتصادی زنان کارآفرین، معرفی و عرضه سوغات و دستاوردهای هنری به زنان کارآفرین و هنرمند منطقه واگذار شده است.

پور نظر اهمیت افزایش زمینه فعالیت های اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و تصریح کرد: با راه اندازی مرکز کار در خانه، شرایط لازم برای بانوانی که تمایل به فعالیت اقتصادی در محیط منزل و در کنار فرزندان خود دارند ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 نفر از بانوان سرپرست خانوار این منطقه درمراکز مهارت آموزی کوثر این منطقه با رعایت حقوق اجتماعی و اقتصادی در حال فعالیت هستند.

مشاور امور بانوان شهرداری منطقه 20 افزود: با توجه به وسعت منطقه 20 و ظرفیت های موجود انسانی و اقتصادی، از ابتدای سال جاری یک هزار فرصت اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار و افراد جویای کار در این منطقه جنوبی هدف گذاری شده بود که هم اکنون شاهد تحقق این امر مهم هستیم.

پور نظر ادامه داد: با فعالیت 31 مرکز کارآفرینی و مهارت آموزی کوثر در شهرری به همراه ارایه آموزش های هدف دار، برپایی دوره های توانمندسازی، شناسایی موقعیت های انسانی و اقتصادی توانستیم یک هزار بانوی سرپرست خانوار و جویای کار را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه این مراکز در محدوده حریم و روستاهای این منطقه انجام شده است تا ساکنان آن محدوده نیز از این خدمات اجتماعی استفاده کنند، افزود: تعدادی از مراکز کارآفرینی نیز به معلولین جسمی حرکتی و ره یافتگان از اعتیاد اختصاص یافته است که با بیش از 50 عضو، فعالیت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.