آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازارچه دایمی صنایع دستی در شهرری راه اندازی می شود

راگانیوز- مسوول میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی شهرستان ری از راه اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی در شهر ری خبر داد.

 

ˈامیر مسیب رحیم زادهˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح درآمد هنرمندان و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی بازارچه دایمی صنایع دستی در این شهرستان در سال 93 محقق خواهد شد.

وی ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و افزایش مشارکت هنرمندان زن سرپرست خانوار و حمایت از مشاغل خانگی و همچنین آشنایی زایران و گردشگران با هنرمندان توانمند این شهرستان از اهداف مهم در برپایی این بازارچه ذکر کرد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عرضه آثار هنرمندان صنایع دستی در اثر تاریخی کاروانسرای شاه عباسی شهرستان ری خبر داد.

وی با بیان اینکه دربرپایی این نمایشگاه شهرداری منطقه 20، موقوفات آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و میراث فرهنگی استان تهران مشارکت وهمکاری دارند، تاکید کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی توانمندی های هنرمندان شهرستان در زمینه هنرهای سنتی با محوریت توسعه و ترویج صنایع دستی است.

وی همچنین حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع دستی و کاهش هزینه واسطه گری و دلالی در این حوزه و ارایه محصولات با قیمت های مناسب به مشتریان و شهروندان وگردشگران را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بیان کرد.

رحیم زاده با بیان اینکه این نمایشگاه از روز پانزدهم اسفند تا پنج فرودین ماه سال آینده دایر خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه هنرمندان آثار هنری خود را در 30 غرفه در رشته های مختلف از جمله معرق، منبت، سفال، سرامیک، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه، سرمه دوزی، دوخت های سنتی، احجام سنگین، سراجی چرم، تراش سنگ های قیمتی ونیم قیمتی، هم جوشی شیشه، خرمهره سازی، قلم زنی و احجام چوبی در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.