آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شهرری از رشد قابل توجهی برخوردار است

راگانیوز- مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: استقبال مسافران نوروزی برای بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شهرستان نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

 

امیرمسیب رحیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به منظور شناسایی هرچه بیشتر و بهتر آثار تاریخی این منطقه به گردشگران، تورهای یک روزه ری گردی از روز سوم فروردین ماه آغاز شد که با استقبال پرشور مسافران نوروزی همراه بود.

وی با بیان اینکه این تورها تا تاریخ یازدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت ، افزود: روزانه پنج دستگاه اتوبوس برای بازدید مسافران نوروزی از این مناطق با همکاری شهرداری منطقه 20 از ساعت 9 صبح مقابل مترو شهرری جنب وزشگاه مدرس آماده حرکت می باشد.

رحیم زاده با تاکید بر اینکه استقبال از تورها با رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است، گفت: استفاده از راهنمایان مجرب، توزیع بورشور و بسته های اطلاع رسانی و فرهنگی در زمینه معرفی آثار شاخص شهرستان از جمله خدمات قابل ارایه در این تورها می باشد.

به گفته رحیم زاده، حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، آرامگاه شیخ صدوق، ابن بابویه، تپه چشمه علی، برج نقاره خانه، گنبد اینانج، آتشکده ری، کاروانسرای شاه عباسی، برج طغرل و بازار تاریخی ری از جمله آثاری است که در این تورها مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: هدف از برپایی این تورها ترویج فرهنگ گردشگری وترغیب هموطنان در راستای بازدید از آثار وآشنایی با فرهنگ غنی و پربار ایران اسلامی به خصوص تاریخچه ری وبه تبع آن فراهم کردن بسترهای مناسب جهت بازدید گردشگران خارجی وترویج فرهنگ توریسم واکو توریسم ، عنوان کرد.

دبیرستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان ری افزود: علاقه مندان برای شرکت در این تورها می توانند با شماره تلفن های 33763166 و33747090 جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر تماس حاصل کنند.

شهرستان ری به عنوان مهمترین کانون تحولات تاریخ و فرهنگی فلات مرکزی ایران با پیشینه ای بالغ بر هشت هزار سال ، یکی از قطب های مهم باستانشناسی درتاریخ ، فرهنگ و تمدن سرزمین ایران می باشد و تاکنون 200 آثار تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از بین این تعداد 34 اثر به ثبت ملی رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.