آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

36 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی شهرری بازدید کردند

راگانیوز- مسوول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری از بازدید بیش از 36 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ری که به مناسبت شروع سال جدید در محل کاروانسرای شاه عباسی برپا شده بود ، خبر داد.

 

ˈامیرمسب رحیم زادهˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این نمایشگاه که با همکاری شهرداری منطقه 20 برگزار شد، روزانه بیش از یک هزار و 800 نفر از شهروندان و هنر دوستان میراث فرهنگی و صنایع دستی ازاین مکان بازدید کردند.

وی با اشاهر به اینکه این نمایشگاه از پانزده اسفندماه تا پنچم فروردین ادامه داشت افزود: در این نمایشگاه هنرمندان آثار هنری خود را در 31 غرفه در رشته های مختلف از جمله معرق، منبت، سفال، سرامیک، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه، سرمه دوزی، دوخت های سنتی، احجام سنگین، سراجی چرم، تراش سنگ های قیمتی ونیم قیمتی، هم جوشی شیشه، خرمهره سازی، قلم زنی و احجام چوبی در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

وی یکی از ویژ گی های این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن تولید صنایع دستی توسط هنرمندان اعلام کرد و گفت: این بخش نبیش از سایر غرفه های تمورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی های هنرمندان شهرستان و احیای صنایع دستی و بومی ذکر کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع دستی و کاهش هزینه واسطه گری و دلالی در این حوزه و ارایه محصولات با قیمت های مناسب به مشتریان و شهروندان وگردشگران از دیگر اهداف مهم در برپایی این نمایشگاه است.

وی با توجه به تعداد بازدید کنندگان، رضایتمندی هنرمندان و بازدیدکنندگان، برپایی این نمایشگاه را نسبت به دوره قبل ، بهتر توصیف کرد و اظهارداشت: پیشرفت در این امر نشانگر پتانسیل و توانمندی بالای هنرمندان این منطقه در زمینه هنرهای سنتی و بومی است و این امر لزوم ایجاد یک بازاچه دایمی صنایع دستی را ملموس ترمی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.