آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید علمی دانشجویان پردیس شهید مفتح شهرری از باغ گیاه شناسی ایران

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر، بازدید علمی و مشاهده مستقیم پدیده های جغرافیا نقش بسیار مهم و بی بدیلی در آموزش و تقویت یادگیری دارد. به همین سبب برنامه بازدیدهای علمی در سرفصل درس های رشته جغرافیا و مطالعات اجتماعی گنجانده شده است .۲۰۱۵۰۵۱۴_۰۹۴۹۲۹

بنابر این گزارش ،علی صادقی مدرس «درس جغرافیای ناحیه ای ایران» با همکاری و هماهنگی مسئولین دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهرری، برنامه بازدید علمی از مجموعه باغ گیاه شناسی ایران توسط  دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته مطالعات اجتماعی در جهت آَشنایی هرچه بیشتر و بهتر با فضای طبیعی و محیطی به  باغ گیاه شناسی ایران برگزار شد .

درس جغرافیای ناحیه ای ایران، به بررسی و مطالعه ویژگی های جغرافیای نواحی مختلف ایران می پردازد. بدون شک باغ گیاه شناسی فرصت و مکانی است که پوشش گیاهی این نواحی را به صورت ایرانی کوچک در خود جای داده است .

باغ گیاه شناسی ایران با مساحتی حدود 150 هکتار، مجموعه ای از گیاهان و گل های مناطق مختلف ایران و جهان را دارا  است. مجموعه های مناطق رویشی ایران و جهان به همراه کلکسیون های موضوعی، شش دریاچه، سه منطقه کوهستانی شامل: البرز، زاگرس و هیمالیا، دو آبشار و تعدادی آبگیر و رودخانه در این باغ وجود دارند.

 انواع پوشش گیاهی خزری (دریاچه خزر، رودخانه سفید رود و …)، زاگرس، پوشش گیاهی ایرانی و تورانی و حتی نواحی مرکزی ایران در کنار پوشش گیاهی قفقاز، هیمالیا، اروپا، آمریکا، چین، ژاپن و جنگل های پهن برگ (همیشه سبز) و باغ های میوه مناطق مختلف ایران، مجموعه ای غنی از اطلاعات و جاذبه های دیدنی بودند که در این بازدید با توضیحات دکتر صادقی و راهنمای باغ ( خانم مهندس عطار) مورد بازدید و مطالعه دانشجویان قرار گرفت .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.