باقرنژاد تأکید کرد: لزوم بازسازی بافتهای فرسوده واحدهای آموزشی در ری
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری عصر یکشنبه با حضور امیر حسین باقرنژاد معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری، رؤسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان ری و سایر اعضا شورای آموزش و پرورش شهرستان ری در محل اداره آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.
امیر حسین باقر نژاد در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، با اشاره به فرسودگی بعضی از واحدهای آموزشی، گفت: بازسازی بافتهای فرسوده واحدهای آموزشی و حتی مسکونی یک امر ضروری و حیاتی است که بایستی با تأمین اعتبارات لازم و ارائه تسهیلات مناسب این هدف محقق شود.
وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در بخش مرکزی شهرری به سبب ساخت و سازهای گسترده به صورت انبوه سازی باید شرایطی ایجاد شود تا انبوه سازان نسبت به تخصیص و ساخت فضای آموزشی در محدوده انبوه سازی اقدام کنند.
آموزش و پرورش باید در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام بردارد
معاون استاندار تهران در ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش باید در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین بحث سخت افزاری و نرم افزاری را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند از لحاظ آموزشی فضاهای مناسب و در بحث آموزش نیز زمینه روشهای نوین تدریس را فراهم کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه بیشترین جمعیت جامعه زیر پوشش آموزش و پرورش قرار دارند این نهاد می تواند در تعادل اقتصادی جامعه نقش بسیار مهمی ایفا كند.
باقرنژاد تصریح کرد: آموزش و پرورش یكی از دستگاه های موفق است كه در سالهای اخیر در حوزه های علمی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.
بحث بررسی موقوفات در شهرستان ری و عرصه های وقفی تحت اجاره اداره آموزش و پرورش و مشکلات این بخش با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، گزارش کمیته پرورشی در خصوص تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تعیین حداقل سرانه های اماکن ورزشی بخشی از دستورات این جلسه بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.
گفتنی است، در این جلسه با پیشنهاد فرماندار ری مقرر شد به منظور حل مشکلات به وجود آمده و اختلافات بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره آموزش و پرورش در خصوص صلاحیت رسیدگی به پرونده های شاغلان در آموزش و پرورش از سوی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نشستهای تخصصی با محوریت واحد حقوقی فرمانداری تشکیل و این موضوعها پیگیری شود.