آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بانک اطلاعاتی سالمندان جنوب تهران تهیه شد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه بیست تهران، ازجمع آوری اطلاعات دقیقی از سالمندان این منطقه جنوبی با هدف برنامه ریزی مناسب و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه بیست تهران، ‘برومند نامداری’ اظهار داشت: میزان تحصیلات، نوع بیمه، محل سکونت، مهارت های فردی و اجتماعی، موضوع های مورد علاقه برای فعالیت های اجتماعی، نیازهای درمانی و وضعیت سلامت جسمی و روحی افراد بالای 60 سال ساکن منطقه 20، در بانک اطلاعات سالمندان این منطقه جنوبی جمع آوری شده که برای تدوین ویژه برنامه های اجتماعی، فرهنگی و درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نامداری به فعالیت 24 کانون سالمند با عضویت 3 هزار و 500 نفر در محله های بیست گانه این منطقه اشاره کرد و افزود: هم اکنون 50 سالمند نخبه و فعال عرصه های مختلف اجتماعی، ورزشی و فرهنگی در منطقه 20 شناسایی شده اند که در اجرای برنامه های مدیریت شهری از این سرمایه اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برپایی کارگاه های آموزشی، اردوهای تفریحی، ویزیت رایگان پزشک عمومی، کنترل فشارخون و تست قند از جمله فعالیت های کانون سالمندان است که به سالمندان خدمات رایگان ارائه می کنند.

نامداری با اشاره به لزوم ارتقا آگاهی و فعالیت حرکتی سالمندان اظهارداشت: همزمان با روز جهانی سالمند صدها ویژه برنامه مناسبتی برای این قشر پیش بینی شده است که علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، پزشکی و تفریحی، سالمندان فعال و نخبه هر محله شناسایی و تقدیر خواهند شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه بیست درپایان خاطر نشان کرد: جلب مشارکت سالمندان، ارتقا سلامت جسمی و روحی، افزایش آگاهی و فعالیت های حرکتی، شناسایی و پیشگری بیماری های شایع دوران سالمندی از جمله اهداف ویژه برنامه های مدیریت شهری برای سالمندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.