آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

با حضور معاون استاندارساختمان جدید حوزه قضایی بخش خاوران شهرستان ری به بهره برداری رسید

 

راگا نیور:با حضور فرماندار شهرستان ری ساختمان جدید حوزه قضایی بخش خاوران شهرستان ری به بهره برداری رسید

ساختمان جدید حوزه قضایی بخش خاوران از توابع شهرستان ری روز سه شنبه با حضور سید علیرضا آوایی رییس کل دادگستری استان تهران و امیرحسین باقرنژاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، معاون برنامه ریزی فرماندار ،حجت الاسلام امیری امام جمعه قیام دشت بخشدار خاوران و مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید

 

به گزارش  راگا نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم طی سخنانی گفت: ساختمان جدید دادگاه بخش خاوران هدیه ای به مردم قیامدشت است.

دکتر امیرحسین باقرنژاد افزود: قیامدشت به لحاظ فرهنگی و با توجه به تعدد ترکیب جمعیتی دارای بافت بسیار خوب و با اهمیت است و امیدواریم که این بخش رشد و شکوفایی خود را به سرعت طی کند.

معاون استاندار در ادامه اظهار داشت: فرمانداری شهرستان ری نیز علیرغم کمبود اعتبارات برنامه های مختلفی را برای ایجاد ساز و کارهای لازم با هدف تسهیل در امور مردم پیش بینی کرده است.

ساختمان جدید دادگاه بخش خاوران در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و در دو طبقه ساخته شده که تنها دارای یک شعبه است.

همچنین در ادامه این مراسم رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه مهیا کردن ساختمان های اداری تنها یک ابزار و در عین حال مهم و ضروری است گفت: برای همه ادارات به خصوص دستگاه قضا باید فضای مناسبی تهیه شود اما نباید دلمان را به این ساختمان ها خوش کنیم.

سید علیرضا آوایی افزود: این ساختمان ها زمانی ارزش دارند که کارهای با ارزشی همچون دادن رای حق، گرفتن حق مظلوم و جلوگیری از ظلم ظالم در آن انجام شود.

وی اظهار کرد: حتی اعتقاد دارم که قانون خوب هم تنها مشکل را حل نمی کند و آدم هایی که آنرا اجرا می کنند باید خوب باشند چرا که اگر عدالت نباشد همین قانون ابزاری برای ظلم می شود و بر همین اساس در دین اسلام به عدالت قاضی تاکید فراوانی شده است.

وی تصریح کرد: حداقل انتظاری که مردم از قاضی دارند داشتن اخلاق خوب، رعایت ادب، بی طرفی، تدبیر، دلسوزی، آشنایی به کار، تدین و خداترسی است.

امام جمعه قیامدشت نیز در این مراسم یکی از امور مهم را بحث قضاوت دانست و گفت : حکم بین مردم امری الهی و مقدس است چرا که باید عدالت اجرا شود و اگر غیر از این باشد تبعیت از هوای نفس خواهد بود.

این بخش در مسیر جاده خاوران قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد و شهرکهای صنعتی خاوران، خاور، توتک، مجامع صنعتی و سنگتراش با حدود شش هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی و تردد 14 هزار دانشجو و مسافر، جمعیت متغیر این منطقه را به بیش از 60 هزار نفر رسانده است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.