آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

با مشخص شدن سهم آلایندگی واحدهای تولیدی اقدامات پیشگیرانه انجام شود

معاون هماهنگی امور وعمرانی استانداری تهران گفت: آلودگی محیط زیست تنها مربوط به یک بخش و واحد تولیدی و صنعتی نیست و برای کاهش آلایندها باید سهم هرواحد مشخص و براساس آن اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزاش راگانیوز، ‘حسن کریمی’ در نشست صمیمی فرماندار ویژه شهرستان ری و مدیرعامل سیمان تهران در محل مجموعه کارخانه سیمان تهران با تاکید بر تشکیل کارگروه خاص برای بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان ری بیان داشت: همه آلایندگی موجود در این منطقه از جنوب تهران توسط کارخانه سیمان نیست بلکه واحدهای تولیدی دیگر نیز در بوجود آمدن آلودگی زیست محیطی نقش دارند.

ی افزود: باید سهم آلایندگی هریک از کاخانجات مستقر در سطح شهرستان ری مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای کاهش آلایندگی در محیط پیرامونی اقدامات مناسب و پیشگیرانه صورت داد.

کریمی با بیان اینکه هدف از این کار رضایت مندی مردم باید باشد، تصریح کرد: از هفته جاری جلسات کمیته کاهش آلودگی هوا در استان تشکیل و این آمادگی وجود دارد تا در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی در شهرستان ری کارگروهی ویژه و خاص با موضوع بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان شکل شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز درادامه با بیان اینکه دولت به مسائل زیست محیطی توجه ویژه و خاص دارد، اظهارداشت: رسیدگی به مباحث زیست محیطی همیشه در دستور کار دولت یازدهم وجود دارد و از طرفی این دسته مباحث بطور ویژه مورد توجه شخص رییس جمهور نیز می باشد.

هدایت الله جمالی پور افزود: امروز در دنیا مباحث زیست محیطی اگر مهمتر از تولید نباشد کمتر از آن نیست و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به لحاظ اهمیت موضوع ، خطوط تولید واحدهای آلاینده متوقف شده و اینگونه کارخانجات از مدار تولید خارج می شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان تهران یک ثروت ملی است که در حوزه تولید و اشتغال دارای پتانسیل و ظرفیت های بزرگی است اما آثار زیست محیطی آن هم زیاد است، اگر مسوولین این کارخانه به آثار زیست محیطی تولید کارخانه در منطقه توجه نکنند می تواند تبعات منفی از جمله تعطیلی کارخانه را در پی داشته باشد.

وی گفت: براساس گزارش اداره محیط زیست و اداره بهداشت درمان شهرستان ری ، مشکلات زیست محیطی تولیدی کارخانه سیمان سلامتی مردم شهر ری و روستاها و شهرک های اطراف را به خطر انداخته و ادامه این روند مطلوب نیست.

معاون استاندارتهران در ادامه افزود: مسوولین این کارخانه به همان اندازه که به فکر تولید و سود صاحبان سهام هستند باید به فکر مردم حوزه پیرامونی خود باشند وسعی کنند با اقدامات عمرانی از قبیل گسترش فضای سبز ، احداث مراکز درمانی و ورزشی در حوزه شهر ری ، شهرک ها و روستاهای اطراف کارخانه که بیشترین تاثیر آلایندگی تولیدی کارخانه را می پذیرند ، رضایت مندی ایجاد کنند.

در ادامه این بازدید صادقی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، حجت الاسلام والمسلمین یاسینی امام جمعه خاورشهر و برخی مسوولین ادارات شهرستان ری حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.