آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برای حل مشکلات کلان شهر تهران مدیریت یکپارچه و منسجم در تصمیم گیری ها لازم است


به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری “هدایت الله جمالی پور” روز شنبه در آیین درختکاری و پاسداشت باغ و طبیعت که با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور ، مدیر جهاد کشاورزی استان تهران و معاون مستغلات و املاک آستان حرم امام راحل در منطقه چمبورک ، برگزار شد ، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان تهران پایتخت سیاسی کشور محسوب می شود عناصر و دستگاه های متعددی در حوزه مدیریت آن دخیل هستند که باید این نهادها و سازمانها ساماندهی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: متاسفانه بدلیل عدم یک طرح جامع برای شهر بزرگ تهران، تغییر و تبدیل اراضی کشاورزی به صنعتی و خدماتی و ورود به حوزه آب شرب در این منطقه با مشکلات و معضلات بزرگی روبرو است و با ادامه این روند گسترش روز افزون، بحران های غیرقابل جبرانی را در پایتخت و اطراف آن شاهد خواهیم بود.

وی احداث تعداد قابل توجه ای مسکن مهر در اطراف تهران را معضلی بزرگ برای آینده این منطقه بیان کرد و افزود: با توجه به محدودیت های موجود، مشکل تامین آب و دیگر خدمات شهری و مهمتر از همه تامین اشتغال برای کسانی که در این منطقه حضور و سکونت می یابند و جویای کار هستند ،معضلات تهران را بیشتر کرده است.

معاون استاندار تهران گفت: به دلیل عدم وجود سند آمایش تهران درحالیکه حجم ذخیره آب آن یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب می باشد، هیچ تصمیم گیری برای تصفیه آب های سطحی و نامتعارف وجود ندارد و با ادامه این روند سال آینده با جیره بندی آب مواجه خواهیم شد.

جمالی پور تصریح کرد: به تازگی به دستور رییس جمهور کمیسیونی تشکیل شده تا برای مشکلات تهران تدبیری اندیشیده شود و با همکاری استانداری تهران به دنبال تعریف طرح جامع برای استان هستیم .

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان ضمن تاکید بر حفظ اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ، افزود: برای این منظور با برنامه ریزی بلند مدت باید اراضی ملی از اراضی کشاورزی تفکیک و دسته بندی شود و بدین لحاظ می توان ضمن حفظ و حراست از اراضی کشاورزی ، از تخریب و دست اندازی توسط عوامل سوء استفاده چی جلوگیری به عمل آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.