آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برنامه‌های عید غدیر باشکوه برگزار شود/ همه حول محور ولایت حرکت کنند

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در جمع شماری از مردم و مسؤولان شهرری در آستانه عید سعید غدیر خم اظهار داشت: بدون تردید و بر اساس روایات اسلامی، بزرگ‌ترین عید مسلمین جهان، همین عید سعید غدیر خم است که ارزش و اهمیت والایی دارد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خود بیان می‌فرماید که دین مبین اسلام در روز عید سعید غدیر خم به حد کمال می‌رسد و این بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: اسلام اهمیت زیادی به مسأله امامت و ولایت می‌دهد و این مفاهیم امروز باید بازشناخته شود؛ اعیاد و مراسم روز عید سعید غدیر خم باید با شکوه و عظمت هر چه تمام‌تر برگزار شود.

شاهچراغی بیان کرد: اسلام بدون شک دین مورد رضایت خداوند متعال است که درباره آن این همه سفارش و تأکید کرده و امروز باید برای ترویج مفاهیم دینی و اسلامی کوشید.

وی گفت: عید غدیر به معنای دیگر روز عید ولایت محسوب می‌شود و ولایت‌پذیری و توجه به آموزه‌های والای اسلامی در زمینه اهمیت توجه به امر ولایت امروز بسیار مهم است.

امام جمعه شهرری، ولایت‌فقیه را برگرفته از ولایت حضرت علی (ع) دانست که نیروی پیش‌برنده و هدایت‌کننده است و افزود: امام خمینی (ره) همواره می‌فرمودند که عید غدیر محدود به یک روز نیست، بلکه همه روزهای ما در جامعه اسلامی باید عید غدیر باشد و این نشان می‌دهد اهمیت توجه به اصل ولایت‌فقیه تا چه اندازه است.

شاهچراغی بیان داشت: ائمه اطهار (ع) هم بر گرامیداشت و تعظیم آموزه‌های مطرح‌شده در عید سعید غدیر خم به‌عنوان بزرگ‌ترین عید امت اسلام تأکید دارند.

وی با بیان اینکه اسلام و ایران با پشتیبانی از ولایت‌فقیه همواره در سلامت خواهد بود و نظام آسیب نمی‌بیند، گفت: ولایت‌فقیه ستون خیمه نظام اسلامی است و همه باید حول محور ولایت حرکت کنند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.