آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برنامه‌های فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در ماه مبارک رمضان

عباس سلیمی تشریح کرد
برنامه‌های فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در ماه مبارک رمضان

راگا نیوز: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، برنامه‌های فرهنگی این آستان مقدس را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، عباس سلیمی در گفتگوی زنده با برنامه صبحگاهی مهر تابان رادیو قرآن برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در این گفت‌وگو اعلام کرد: با توجه به رهنمودهای تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای زائران و مجاوران حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هر روز ظهرها بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برنامه جزء‌خوانی ترتیل، توسط قاریان ممتاز و با حضور پرشور مردم در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

سلیمی گفت: همچنین هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برنامه‌ای با عنوان «رمضان با قرآن» در آستان مقدس اجرا می‌شود که در این برنامه علاوه بر اجرای دعا و مناجات، قاریان ممتاز و بین‌المللی اجرای برنامه خواهند داشت و در دهه اول آیت‌الله ممدوحی، دهه دوم حجت‌الاسلام والمسلمین معین شیرازی و در دهه سوم حجت‌الاسلام والمسلمین کاردان سخنرانی خواهند داشت و در تمام این شب‌ها مسابقات فرهنگی با اهداء جوایز متبرکه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور زائران حرم مطهر عنوان کرد: برپایی کرسی‌های پرسش و پاسخ دینی از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در شب‌های پنجشنبه و شب‌های تعطیل است که در آن علما و روحانیون قبل از مغرب و هم ساعاتی بعد از مغرب ساعت 11 تا دو بعد از نیمه شب در خدمت جوانان و مردم عزیز خواهند بود و به پرسش‌های دینی آنها پاسخ می‌دهند.

وی همچنین اقدام در مورد ارتقای معلومات قرآنی کارکنان و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش قرآن به‌منظور ارتقاء سطح معلومات قرآنی ایشان، توسط مرکز آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود.

سلیمی یادآور شد: برنامه لیالی قدر هر سه شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم از ساعت 22 تا ساعت 2:30 بامداد با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و حضور محمدرضا غلامرضازاده و احمد‌ زین‌العابدین‌فر و استاد سعید طوسی با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرنی به ترتیب در شب‌های احیاء برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.