آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی ویژه فصل زمستان در شهرری

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء از برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی مختلف ویژه فصل زمستان در فرهنگسرای ولاء خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی ویژه فصل زمستان در شهرری

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، سمیه مهدکیا در ارتباط با برگزاری این ورک شاپ‌ها اظهار داشت: فرهنگسرای ولاء همزمان با فصل زمستان ورک شاپ های مختلفی از جمله خوشنویسی، معرق کاری، قالی بافی و گلیم بافی، نقاشی و طراحی، بافتنی و سفرا آرایی را برگزار می‌کنند.

 

خوشنویسی

 

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء با اشاره به این ورک شاپ تصریح کرد: خوشنویسی از اصیل‌ترین هنرهای اسلامی است که با نگارش کلام الهی، از سپیده دم دوره اسلامی رونق گرفت و سراسر جهان اسلام گسترش یافت. ایرانیان در این هنر و تکامل آن سهم بسزایی داشته و دارند که در این راستا فرهنگسرای ولاء اقدام به برگزاری این دوره‌های در طی دو ترم مبتدی و تحریری کرده است.

مهدکیا با اشاره به سر فصل‌های کتب آموزشی این دوره ذکر کرد: دفتر شکسته، دفتر نسخ، دفتر تحریری، دفتر نستعلیق و دفتر ثلث از مباحثی هستند که در این دوره دانش پذیران فرا می‌گیرند.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء با توجه به روزهای برگزاری این ورک شاپ تاکید کرد: این دوره ویژه عموم مردم سه شنبه های هر هفته از ساعت 14:30 تا 16 با حضور آزیتا جعفری مدرس این دوره در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

 

معرق و منبت کاری

 

وی با اشاره به این ورک شاپ بیان کرد: منبت کاری یکی از قالب‌های هنری قدیمی است. در این قالب هنری، برای ساختن اشیا و مجسمه های زیبا، چوب را به طرزی هنرمندانه به شکل های مختلف در می‌آورند.

مهدکیا ادامه داد: منبت کاری، اشکال مختلفی دارد. این قالب‌ها از نظر ماهیت برش چوب و تکنیک هایی  که به این منظور، مورد استفاده قرار می‌گیرند، با یکدیگر تفاوت دارند.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء افزود: برای معرق کاری، وجود انواع چوب با تنوع رنگی ضرورت دارد و در انتخاب چوب باید مواردی چون استحکام و خشک بودن چوب و قابلیت اره شدن و رنده شدن را در نظر گرفت. هم چنین از صدف، عاج، فلزات در معرق استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این دوره ذکر کرد: این دوره به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی و در جهت افزایش مهارت شهروندان شهرری یک شنبه‌ها ساعت 14 تا 15:30 در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

 

قالی و گلیم‌بافی

 

مهدکیا با توجه به ورک شاپ قالی و گلیم بافی بیان کرد: آموزش راه‌های ساده کسب و کار، ترویج و احیای صنایع دستی، پاسخ به نیاز اشتغال در منزل، توسعه خود اشتغالی و کارآفرینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار از جمله اهداف برگزاری این ورک شاپ است.

وی ادامه داد: این دوره توسط منصوره نفری مدرس مجرب در 3 دوره 12 جلسه برگزار می‌شود، که درطی این دوره هنرجوها می‌توانند قالی، تابلو فرش و تابلوهای نفیس ببافند.

 

طراحی و نقاشی

 

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء در ارتباط با این ورک شاپ گفت: این دوره به‌منظور آشنایی شهروندان با استعدادهای هنری و تاثیر آن بر زندگی شان برگزار می‌شود.

مهدکیا در ارتباط با این دوره‌ها تاکید کرد: در این دوره‌ها خطوط افقی و عمودی، طراحی چهره به صورت اجزاء ،آناتومی صورت، صورت خطی، سیاه قلم، آبرنگ ،گواش، رنگ روغن، مینیاتور، نقاشی چهره و مداد رنگی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به مدرس این دوره‌ها بیان کرد: کلاس‌های طراحی و نقاشی، زیر نظر ابوالفضل  تاجیک مدرس با سابقه این دوره ها که 19 سال در این زمینه فعالیت داشته است، روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 14 تا 15:30 برگزار می‌شود.

 

بافتنی

 

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء بیان کرد: فرهنگسرای ولاء دوره‌های آموزش بافتنی را با هدف آشنایی علاقمندان با یکی از هنرهای خانگی و کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای تهیه لباس‌های فصل زمستان به ویژه برای کودکان و نوجوانان با طرح‌ها و مدل‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این دوره شامل بافت‌های ساده و طرح‌دار است که در دو ترم مقدماتی و پیشرفته به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

مهدکیا با اشاره به برگزاری این دوره ذکر کرد: این دوره شنبه‌ها ساعت 14 تا 19 در بخش‌های مختلف ویژه عموم برگزار می‌شود.

 

سفره آرایی

 

وی با اشاره به این دوره بیان کرد: در این دوره تزئین سفره، دستمال سفره، برش‌های سبزیجات، نان و پنیر و سبزی، دسر موز، کرم کارمل، خرما، میوه آرایی عروسکی، هندوانه، حکاکی هندوانه، هویج، پرتقال، تخم مرغ، سیب زمینی، شله زرد، آش، الویه، عدس پلو،برنج سفید، ژامبون مرغ و … آموزش داده می‌شود.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء ادامه داد: آشنایی افراد با اصول و چگونگی تزئین سفره‌های گوناگون  سعی در رشد خلاقیت و ابتکارات فردی فراگیران در آفرینش طرح‌های جدید و منحصر به فرد از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

مهدکیا در ارتباط با این دوره ذکر کرد: کارگاه آموزش سفره آرایی روزهای زوج از ساعت 10 تا 11:30 با حضور مدرس این دوره‌ها مریم حسینی در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، علاقمندان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری، میدان نماز مراجعه و یا با شماره تلفن 33764985 تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.