آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش در کوی 13 آبان

ورک شاپ‌ها و کارگاه هنری قالی‌بافی و تابلو فرش همزمان با جشنواره تابستانی ری با حضور منصوره نفری در مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش در کوی 13 آبان

 

به گزارش  راگا نیوز به نقل از فارس، سعید امینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه‌های قالی‌بافی و تابلو فرش خبر داد و در خصوص این کارگاه‌ها گفت: مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی همزمان با تابستان 92 اقدام به برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه صنایع دستی و هنرهای خانگی از جمله کارگاه قالی‌بافی و تابلو فرش کرده است.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی اظهار داشت: آموزش راه‌های ساده کسب و کار، ترویج و احیای صنایع دستی، پاسخ به نیاز اشتغال در منزل، توسعه خود اشتغالی و کارآفرینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی هنرجو در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی بیان داشت: دوره‌های آموزشی قالی‌بافی، زیر نظر منصوره نفری مدرس قالی و تابلو فرش دارای مدرک فنی و حرفه‌ای درجه 1 و 2 است که زیر نظر استاد پویان آموزش دیده و مدت 11 سال است که در خانه فرهنگ رازی، خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره)، خانه فرهنگ 13 آبان و علوم و فنون به تدریس و آموزش این حرفه پرداخته است.

امینی عنوان کرد: این دوره‌ها در 2 دوره 12 جلسه برگزار می‌شود، که در طی این دوره هنرجوها می‌توانند قالی، تابلو فرش و تابلوهای نفیس ببافند.

وی ادامه داد: در دوره اول از پایه، تقسیم‌بندی دار و چله‌کشی، شناخت ابزارها، نخ‌ها، چله‌ها، بافت و نقشه‌خوانی آموزش داده می‌شود.

امینی با اشاره به دوره دوم بیان کرد: در دوره دوم عیب‌یابی فرش، رفو کردن فرش، تعمیر کجی و بالا زدگی که ممکن است در طی بافت رخ دهد آموزش داده می‌شود.

مدیر مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی در ادامه توضیح این دوره‌ها گفت: در طی این دوره‌ها به هنرجویان جزوه‌های آموزشی داده می‌شود تا هنگام بروز مشکل از آن استفاده کنند.

امینی در پایان با اشاره به ترم‌های دیگر گفت: در ترم‌های آینده به هنرجویان آموزش فرش‌های نفیس مثل گلابتون بافی، فرش دورو، چهره‌بافی و … آموزش داده می‌شود.

این گزارش حاکی است، علاقمندان برای شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند به مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی واقع در شهرری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید جمشیدی، اردیبهشت 3، جنب مسجد امام رضا (ع) مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.