آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بهداشت فردی نقش بسزایی در یادگیری دانش آموزان دارد

 درسال تحصیلی جدید بالغ بر 110هزاردانش آموز در شهرستان ری به مدرسه می روند که در کنار تحصیل علم و دانش، رعایت اصول بهداشت فردی به نحوی شایسته نقش بسزایی در امر آموزش دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه رعایت بهداشت می بایست از دوران کودکی و بویژه در ایام تحصیل به دانش آموزان، آموزش و ارایه شود، اظهارداشت: سلامتی و تندرسی یکی از پایه های مهم یادگیری و ارایه خدمات بهداشتی به مدارس از وظایف مربیان بهداشت این شبکه است.

دکتر ‘فاطمه تاجیک’ افزود: دانش آموزان آینده سازان کشور و سرمایه ملی به شمار می روند و رعایت نکات بهداشتی برای سال اولی ها ضرروی است زیرا در سایه نعمت سلامت می توان به تحصیل علم و دانش پرداخت.

وی تصریح کرد: مربیان بهداشت این شبکه نیز برابر روال گذشته و ضمن اعلام آمادگی حضور در مدارس شهرستان برای ارایه آموزش بهداشت فردی به فرزندان در کنارعلم و دانش آموزی، نقشی به سزا در آموزش و پرورش می توانند ایفا کنند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان در خصوص همکاری خانواده ها با مربیان بهداشت گفت: از موارد ابتدای و اولویت دار آموزش های عملی به دانش آموزان استفاده از لیوان شخصی ، شستن دست ها قبل ازخوردن تغذیه، استفاده از دستمال کاغذی درهنگام سرماخوردگی و یا بیماریهای تنفسی، توجه به علائم هشدار دهنده پیش از نوشیدن آب و نحوه استفاده از سرویس های بهداشتی از جمله مواردی است که خانواده ها هم می توانند به فرزندان خود یادآور شوند.

دکتر تاجیک گفت: با شروع سال تحصیلی خانواده ها به کودک خود بیاموزند که چگونه و چه موقع دست های را با آب و صابون شسته و همیشه مقداری دستمال کاغذی همراه خود داشته باشند تا درمواقعه ای که سرفه و یا عطسه بر آنان ظاهرشد، جلوی دهان و بینی خود را با آن بگیرند و از پخش انواع میکروب ها در هوا و بیمار شدن دیگران در صورتی که کودک مریض باشد ، جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: افزود: خانواده ها تلاش کنند واکسن فرزندان خود را به موقع بزنید ، دانش آموزان را بر استفاده از تنقلات و غذاهای خانگی در زنگ تفریح و یا ناهار و فعالیت بدنی تشویق کنند و در صورت بروز بیمار از رفتن دانش آموز به مدرسه جلوگیری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.