آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تبدیل کوه بی‌بی‌شهربانو به منطقه حفاظت شده/بررسی احداث تصفیه‌خانه منطقه 20

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر لزوم انتقال کارخانه سیمان تهران، به‌منظور جلوگیری از تخریب کوه بی‌بی شهربانو به‌عنوان یکی از مهمترین آثار طبیعی شهر تهران و آلودگی هوا پیرامون این محل تأکید کرد.

به گزارش راگانیوز، علی محمد شاعری صبح امروز در جریان بازدید از روند فعالیت های زیست محیطی منطقه 20 تخریب کوه بی بی شهربانو و آلودگی هوا را از مهم‌ترین نتایج فعالیت کارخانه سیمان تهران در محدوده جنوب شرقی شهرری برشمرد و اظهار داشت: این اثر طبیعی مهم شهر تهران باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود و سازمان‌های مسئول برای انتقال کارخانه سیمان از شهر تهران تصمیم جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری برای انتقال منابع آلاینده زیست محیطی تکلیف اجرایی ندارد، ادامه داد: در حال حاضر پنج آلاینده مهم نظیر کارخانه سیمان تهران، روغن نباتی مارگارین، روغن نباتی ورامین، ذوب مس و آجر نسوز در منطقه 20 فعال است که اخطار، هشدار و پایش‌های مستمر از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شده است.

 

احداث تصفیه خانه منطقه 20 در دست بررسی

همچنین رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در جریان بازدید از مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح آباد که محل سرریز 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران است، گفت: این مخزن ظرفیت خوبی برای احداث تصفیه‌‌خانه را دارد که طرح بررسی و مطالعات اولیه آن در دستور کار قرار گرفت.

 

آمادگی منطقه 20 برای پذیرفتن طرح‌های زیست محیطی

اصغر عطائی، قائم مقام منطقه 20 نیز با اعلام آمادگی مدیریت شهری منطقه برای اجرای این طرح فرامنطقه‌ای تصریح کرد: با توجه به وسعت و وجود پتانسیل های موجود در منطقه 20، آمادگی لازم را برای پذیرفتن طرح‌های زیست محیطی به‌عنوان منطقه پایلوت داریم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال شاهد افزایش سرانه فضای سبز منطقه 20 از 15 درصد به حدود 17 درصد خواهیم بود افزود: با شناسایی اراضی بایر، تا پایان سال 100 هکتار فضای سبز شهری در منطقه 20 احداث و به بهره‌برداری می‌رسد تا علاوه بر جلوگیری از تخلف و تغییر کاربری‌های احتمالی، میزان فضای سبز این منطقه توسعه یابد.

به گزارش فارس، طرح استفاده از انرژی خورشیدی، ایجاد ساختمان سبز با رعایت حداقل مصرف انرژی، شناسایی منابع آلاینده آب و خاک وهوا، ایجاد بوستان انرژی و …. از دیگر طرح‌های زیست محیطی است که در دستور کار شهرداری منطقه 20 قرار گرفت.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران و هیئت همراه، قائم مقام، معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از حاضران این بازدید ستادی بودند که پس از تشکیل جلسه ارزیابی فعالیت‌های منطقه 20 در ساختمان مرکزی، از مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح آباد و دستگاه چیپر (خردکن ضایعات گیاهی) بازدید کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.