آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشریح دستاوردهای دوره چهارم شورای اسلامی شهر کهریزک

خبرگزاری فارس: تشریح دستاوردهای دوره چهارم شورای اسلامی شهر کهریزک

به گزارش راگانیوز ، حسن محمدی‌فرد اظهار داشت: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستایی برای رفع چالش‌های شهری و موانع پیش پای شهروندان در حوزه شهری است.

وی گفت: مردم فهیم پس از انتخاب افراد به‌عنوان عضو شورای اسلامی نقشه‌راه و مشکلات شهری را به‌ این اعضا سپرده و از آنان می‌خواهند در راستای پیگیری آن‌ها تمام توان خود را به کار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به مشورت عنوان کرد: شوراهای اسلامی مظهر مردم‌سالاری دینی است.

جایگاه شوراهای اسلامی، جایگاه والا و ارزشمندی است/اعضای شوراهای اسلامی با کار جهادی باید به شایستگی پاسخ اعتماد مردم را بدهند

وی با اشاره به جایگاه والای شوراهای اسلامی افزود: جایگاه شوراهای اسلامی جایگاه مهم و ارزشمندی است و اعضا که با اعتماد مردم انتخاب شدند باید با تمام وجود تلاش و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم را در دستور کار خود قرار داده و به‌درستی پاسخ اعتماد مردم به آن‌ها را بدهند.

محمدی‌فرد با اشاره به ترکیب شورای اسلامی شهر کهریزک در دور چهارم بیان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک در دوره چهارم از سطح علمی بالا و تخصص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی و … برخوردارند.

دستاوردهای شورای اسلامی دوره چهارم کهریزک

وی با اشاره به وحدت و همدلی اعضای شورای اسلامی کهریزک گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک در دوره چهارم در حالی کار خود را در این دوره آغاز کردند که جامعه شاهد رکود اقتصادی بود ولی این اعضا در کمال همدلی و همزبانی ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را با تمام توان پیگیری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با تاکید بر تلاش اعضای این شورا در راستای حفظ فعالیت‌های پایدار مدیریت شهری کهریزک خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کهریزک در این دوره علی‌رغم رکود اقتصادی توانست تمام دیون شهرداری را که از گذشته نیز باقی مانده بود، پرداخت کند.

تحقق مدیریت یکپارچه شهری

محمدی‌فرد با اشاره به تلاش‌هایی که در راستای بستر سازی ایجاد مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: از ابتدای سال 95 که از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، تلاش شد همه دستگاه‌ها و نهادها و مسئولان و مدیران حوزه مدیریت شهری و مرتبط با حوزه شهری در شهر کهریزک گردهم آمدند و ضمن تبادل نظر، زمینه ایجاد همبستگی و تعامل فراهم شد.

وی ادامه داد: امید است در پایان سال جاری بتوانیم عملکردی شایسته و در خور شان مردم فهیم خطه کهریزک را ارائه دهیم.

ساماندهی مترو کهریزک/ایستگاه مترو کهریزک به ایستگاه مرجع تبدیل شد

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با اشاره به سفرهای شهروندان به‌وسیله خطوط مترو گفت: ایستگاه مترو کهریزک حدود 6 ساله که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما در گذشته ایستگاه کهریزک به ‌طور کامل سرویس‌دهی نمی‌کرد و مدت زمانی که شهروندان در انتظار مترو برای سفر به‌وسیله مترو بودند، طولانی بود اما در دوره چهارم با رایزنی و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، ضمن کاهش زمان انتظار مسافران این ایستگاه به ایستگاه مرجع مبدل شد و با ایجاد پایانه تاکسی و … سرویس‌دهی به شهروندان رشد چشمگیری داشت.

شناسایی نقاط کور مخابراتی/رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و ایجاد ظرفیت 3G و 4G

وی وجود نقاط کور از لحاظ آنتن‌دهی مخابراتی را از دیگر مشکلات شهر کهریزک در سالیان گذشته دانست و افزود: با توجه حادثه‌خیز بودن محور کهریزک بعضاً شهروندان برای اطلاع‌رسانی حادثه خود و درخواست کمک و … با مشکل روبه‌رو می‌شدند که به پیگیری‌های صورت گرفته نقاط کور مخابراتی در شهر کهریزک شناسایی و ضمن رفع این مشکل امکان 3G و 4G برای تلفن همراه فراهم شد.

خدمت‌رسانی به شهرک‌های تازه تاسیس

محمدی‌فرد با اشاره به مشکلاتی که شهرک‌های تازه تاسیس کهریزک در گذشته از آن رنج می‌بردند، عنوان کرد: ساختار شهری (آب، برق و …) برخی از شهرک‌های تازه‌ تاسیس شهر کهریزک در هنگام احداث این شهرک‌ها مورد توجه قرار نگرفته بود و برخی از این شهروندان با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر تلاش شد بسترهای خدمت‌رسانی شایسته به این شهروندان فراهم شود.

وی افزود: زیرسازی معابر، آسفالت، زیباسازی معابر و … شهر کهریزک نیز در حال مطالعه است و در آینده نزدیک اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه نیز صورت می‌گیرد.

تبیین فرصت‌ها و تهدیدات نمایشگاه بین‌المللی برای شهر کهریزک

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با اشاره به احداث نمایشگاه بین‌المللی در مجاورت شهر کهریزک گفت: احداث نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای شهر کهریزک دارد.

وی ادامه داد: ایجاد گره‌های ترافیکی، تردد اقوام و فرهنگ‌های مختلف در حوزه استحفاظی کهریزک و … از جمله تهدیدهایی است که شاید احداث نمایشگاه بین‌المللی برای شهر کهریزک به‌همراه داشته باشد.

محمدی‌فرد در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند برای شهر کهریزک به ارمغان بیاورد، عنوان کرد: رشد اقتصادی، خروج از بن‌بست و تبدیل شدن این خطه به شهر نمونه نمایشگاهی در استان تهران و حتی کشور از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند برای کهریزک ایجاد کند.

آغاز نهضت آسفالت معابر کهریزک در سال 95

وی با اشاره به اعتبارات مدیریت شهری کهریزک بیان داشت: بر اساس تدبیر اعضای شورای اسلامی کهریزک نیمی از اعتبارات مدیریت شهری در سال جاری به پروژه‌های عمرانی کهریزک تخصیص می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با اشاره به تاکید مدیریت شهری کهریزک به ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای یک ایستگاه انتظامی در منطقه قاسم‌آباد کهریزک که پنج محله و منطقه صنعتی این خطه را زیر پوشش قرار می‌دهد توسط مدیریت شهری فراهم شده است و امید است با افتتاح این ایستگاه انتظامی شاهد ارتقای امنیت اجتماعی در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه خدمات شهری و زیباسازی شهر کهریزک صورت گرفته است، افزود: احداث 3 پرچم مرتفع، ایجاد مبلمان شهری، افزایش سرانه فضای سبز و … از جمله اقداماتی است که در حوزه زیباسازی و خدمات شهری در دستور کار مدیریت شهری کهریزک قرار گرفته است.

تلاش جدی در راستای کاهش معضل بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی

محمدی‌فرد در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس، موضوع بیکاری را از بیشترین مشکلات مراجعه کنندگان به شورای اسلامی اسلامی شهر کهریزک در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری با پیکاری از صنایع حوزه استحفاظی و … به‌طور جدی به‌دنبال رفع معضل بیکاری در منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک تصریح کرد: امید است با همت جهادی همه دستگاه‌های سطح شهر به‌زودی شاهد کاهش معضل بیکاری در این منطقه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.