آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

به‌دنبال سپردن امور محلات به شهروندان هستیم

خبرگزاری فارس: به‌دنبال سپردن امور محلات به شهروندان هستیم

به گزارش راگانیوز، سید احمد صفوی بعدازظهر امروز در نشستی صمیمانه با اعضای هیأت رئیسه نخبگان اقشار بسیج شهرری به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از فعالیت‌های شهرداری به امور اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد و طرح‌هایی نظیر محله محوری، مدیریت محله، شورایاران و مسجد محوری از جمله اتفاقاتی هستند که از رویکرد اجتماعی شهرداری، منتج شده‌اند.

وی گفت: نگاه اجتماعی و ارزشی مدیریت شهری به فعالیت‌ها موجب تغییر نگرش و روحیه پرسنل نیز شده است.

شهردار منطقه 20 استفاده از سرمایه‌های اجتماعی را از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و بر تعامل و همفکری بیش از پیش با نخبگان اقشار بسیج تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به‌دنبال تقویت نهادهای محلی و سپردن امور محلات به مردم  است، ادامه داد: ارتقای فرهنگ شهروندی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و صدها عنوان دیگر از جمله موارد آموزش‌های شهروندی در محلات است که در این بخش نیازمند همکاری و مشارکت فعالان اجتماعی هستیم.

* ارائه گزارش و راهکارهای نخبگان اقشار بسیج شهرری

اعضای هیأت رئیسه نخبگان اقشار بسیج منطقه 20 نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله، همفکری، ارائه راهکارهای عملیاتی، آسیب شناسی مشکلات موجود در سطح منطقه و پیشنهاد طرح‌های کاربردی را از جمله وظایف این مجمع عنوان کردند.

مجمع نخبگان اقشار بسیج شهرری شامل جامعه‌های هنرمندان، علمی پژوهشی، حقوقدانان، زنان، مهندسین کشاورزی، ورزشکاران، پزشکان، رسانه، مداحان، اصناف و … هستند که هر کدام از جامعه‌ها در قالب کارگروه‌های عملیاتی نسبت به بررسی امور جاری در شهر و ارائه راهکارهای عملیاتی فعالیت می‌کنند.

نشست صمیمی شهردار منطقه 20 با نخبگان اقشار بسیجی منطقه 20 با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی و فرمانده بسیج شهرداری منطقه 20، جانشین حوزه بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.