آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تصاویر/ مسجدجامعی خیاط کودکی‌اش را یافت

مسجدجامعی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه برنامه “کشف تهران” خود در روزهای جمعه این هفته به منطقه 20 رفت؛ از نکات جالب این هفته دیدار مسجد جامعی با خیاط دوران کودکی اش بود.

به گزارش راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی با حضور در منطقه 20 تهران ابتدا به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) رفت و پس از زیارت از موزه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) دیدن کرد.

وی همچنین به بازارچه سنتی و قدیمی شهرری رفت و از کاروانسرای دوقولو، کاروانسرای قاجار و کاروانسرای شاه عباسی بازدید کرد.

مسجد جامعی ضمن بازدید از بافت فرسوده اطراف حرم عبدالعظیم در برخی از مغازه های قدیمی از جمله قدیمیترین عطاری، کبابی و خیاطی بازار حضور یافت. آشنایی مسجدجامعی با خیاطی آقای الفت که خیاط دوران کودکی مسجدجامعی بود از نکات جالب این بخش بود.

مسجد جامعی سپس به مسجد فیروزآبادی واقع در محوطه بیمارستان فیروزآبادی رفته، بر مزار آیت الله العظمی فیروزآبادی، بنیانگذار مسجد و بیمارستان فیروزآبادی، جلال آل احمد، نویسندة معاصر و استاد سید حسین میرخانی، بنیانگذار انجمن خوشنویسان ایران، حضور یافت و یاد آنها را گرامی داشت.

چشمه علی و کتیبه فتحعلی شاه قاجار و مقابر بزرگانی چون میرزا غلامرضا اصفهانی، خوشنویس بنام معاصر و نجم الملک، نخستین کسی که نقشه تهران را ترسیم کرد دیگر مکان هایی بود که وی از آن بازدید کرد.

وی همچنین در منزل قاسم اکبری از مورخان معاصر شهرری؛ عبدالله زارع، مربی پیشکسوت کشتی وآیت الله اثنی عشری از روحانیون بنام شهر ری حضور یافت و با آنان دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین با حضور در یکی از کارگاه های صنایع دستی از نزدیک باصنعت شیشه گری آشنا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.