آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تلنگری که استاندار تهران زد/ یاد بگیریم وقت شناس باشیم

به گزارش راگا نیوز به نقل از ایرنا، موضوع وقت شناسی و احترام به وقت دیگران مدت زمانی است که از فرهنگ ما رخت بربسته و برگزاری به موقع و سروقت همایش ها و جلسات از دغدغه های شرکت کنندگان آن تبدیل شده چرا که این همایش ها و جلسات در زمان اعلام شده برگزار نمی شود و اوقات زیادی از شهروندان به خصوص اشخاص وقت شناس را تلف می کند.

شاید قشر خبرنگاران بارها با این اتفاق مواجه شده اند که با وجود حضور در ساعت اعلام شده در یک همایش یا جلسه به دلائل مختلفی آن همایش و جلسه با تاخیر زیاد برگزار شده، موضوعی که مثال های فراوانی برای آن می توان زد و متاسفانه این امر رفته رفته تبدیل به یک عادت شده است.

در کمال تعجب حتی گاهی اوقات نیز شنیده می شود که برگزارکنندگان این همایش ها و جلسات در مشورت با یکدیگرعنوان می کنند که بعنوان مثال ˈساعت برگزاری مراسم را 9 اعلام کنیم که مدعوین تا ساعت 10 خودشان را برسانندˈ.

بله ˈاهمیت نداشتن وقتˈ، نکته ای است که فرماندار جدید شهرری نیز صبح امروز دوشنبه در ˈکارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط مدیریت شهریˈ و بعد از ترک معترضانه جلسه آموزشی در سالن عطر یاس باقر شهر از سوی استاندار تهران به آن اذعان داشت.

فرماندار شهرستان ری در ابتدای این کارگاه آموزشیˈ یکی از دلائل اساسی عدم پیشرفت کشور را با وجود برخورداری از بسیاری مواهب الهی را بی ارزش دانستن وقت دانست.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ با اشاره به اتفاقی که سال گذشته برای یک هیات ایرانی از وزارتخانه های کشورمان به منظور شرکت در یک سمینار تخصصی صنعتی در کشور ژاپن رخ داده بود؛ این گونه گفت: هیتت ایرانی به خیال اینکه آنجا هم مثل کشورمان ایران است نیم ساعتی را با تاخیر به محل سمینار رفته بودند غافل از اینکه سخنران در همان نیم ساعت سخنرانی خود را به اتمام رسانده بود.

فرماندار شهرستان ری در ادامه، یکی از دلائل اصلی پیشرفت کشورهایی مانند ژاپن را وقت شناسی و مدیریت زمان دانست و گفت: وقت شناسی مسوولین یکی از دغدعه های اصلی دلسوزان نظام از جمله مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته بوده است.

حال زیبنده است در این برهه زمانی کشورمان که نیاز به کار و تلاش و آبادانی دارد مسوولین محترم نیز در راستای مدیریت بهینه زمان گام برداشته و با رفتارهای عملی این موضوع اساسی را به عنوان یک فرهنگ در کشورمان نهادینه کنند.

یادآور می شود استاندار تهران به همراه فرماندار ویژه شهرستان ری صبح امروز دوشنبه راس ساعت مقرر خود را به محل برگزاری برنامه ای تحت عنوان ˈکارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقرارت مرتبط مدیریت شهریˈدر سالن همایش عطر یاس باقر شهر رساندند، اما تنها تعداد اندکی از اعضای شورای اسلامی مناطق جنوب شرق تهران در این جلسه حضور داشتند که استاندار تهران نیز جلسه را معترضانه ترک کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.